Elon Musk chce zbudować w Niemczech fabrykę baterii samochodowych
W rozmowie z niemiecką gazetą „Der Spiegel” szef producenta samochodów elektrycznych Tesla zapowiedział budowę za naszą zachodnią granicą fabryki baterii napędzających tego rodzaju pojazdy.
Szef Tesli Elon Musk w rozmowie z „Der Spiegel” ocenił, że tylko wzrost wolumenów produkcji baterii może przyczynić się do spadku cen samochodów elektrycznych. Musk nie jest bynajmniej gołosłowny. Miliarder i wizjoner rozpoczyna w amerykańskim stanie Nevada budowę gigantycznej fabryki baterii do samochodów elektrycznych. Projekt „Gigafactory” – dzięki korzyściom skali – ma zapewnić dalszy spadek cen akumulatorów, a skorzystać na tym może nie tylko Tesla, ale także m.in. sektor domowej energetyki odnawialnej. Baterie z Gigafactory będzie bowiem można wykorzystać także jako magazyny energii np. w domowych instalacjach fotowoltaicznych. Więcej na ten temat w artykule: Panasonic zainwestuje w ogromną fabrykę magazynów energii
W rozmowie z „Der Spiegel” Musk jednocześnie skrytykował niemiecki przemysł motoryzacyjny za brak działań zmierzających do ograniczenia kosztów baterii samochodowych i do popularyzowania elektrycznej motoryzacji.
Szef Tesli zapowiedział też budowę w Niemczech, „w dłuższym terminie”, swojej fabryki baterii samochodowych.
Musk poinformował również, że będzie kontynuować współpracę z Daimlerem i Toyotą, mimo, że te ostatnio sprzedały swoje udziały w Tesli. Dodał, że rozmawia z BMW na temat technologii ładowania EV, a także włókien węglowych, które mogą obniżyć wagę i zwiększyć zasięg elektrycznych aut. BMW przoduje w pracach nad wykorzystaniem włókien węglowych i zapowiada rewolucję w kosztach ich produkcji.
Musk skrytykował przy okazji Toyotę za prace nad samochodami na wodór. Pierwsza wodorowa Toyota trafi na rynek w Japonii w przyszłym miesiącu. Więcej o wodorowej Toyocie Mirai w artykule: Pierwsze seryjnie produkowane auto na wodór
Szef Tesli ocenił, że produkcja samochodów wodorowych „nie ma sensu” i że ich wykorzystanie jest nieefektywne, ponieważ samochód na wodór konsumuje trzy razy więcej energii elektrycznej niż EV.
Z kolei w kwestii hybryd Musk porównał je do amfibii – „nieidealnych na lądzie i nieidealnych na wodzie (za Der Spiegel)„.
gramwzielone.pl