Solaris już w hiszpańskich rękach, ale z polskim udziałowcem

Solaris już w hiszpańskich rękach, ale z polskim udziałowcem
Fot. Solaris

Zakończył się trwający od kilku miesięcy proces poszukiwania inwestora dla Solarisa. Hiszpańska grupa CAF objęła 100 proc. udziałów w spółce Solaris Bus & Coach S.A., która teraz wejdzie w skład Grupy CAF. Mniejszościowym udziałowcem Solarisa ma zostać Polski Fundusz Rozwoju.

To nie była dla mnie i mojej rodziny łatwa decyzja. Kiedy wraz z mężem ponad 20 lat temu zakładaliśmy nasze przedsiębiorstwo, postawialiśmy wszystko na jedną kartę. Zainwestowaliśmy całe nasze prywatne oszczędności i z grupą 36 śmiałków, pierwszych zatrudnionych pracowników, porwaliśmy się, jak wielu wtedy uważało, z motyką na słońce. Po 22 latach działania naszej firmy, Solaris zatrudnia blisko 2500 osób, jest aktywny na 32 rynkach w Europie i poza nią, gdzie jeździ blisko 17 tys. pojazdów z symbolem zielonego jamnika. Wiem, że oddaję firmę w dobre ręce. Grupa CAF będzie kontynuować to co najlepsze w marce Solaris i jeszcze bardziej pozwoli się jej rozwinąć. Wszystkim współpracownikom i osobom, które spotkaliśmy wraz z mężem w „naszej podróży Solarisem” serdecznie dziękuję. Przestaję wraz z rodziną być właścicielem firmy Solaris, ale nigdy nie przestaniemy być jej założycielami. To był niezwykły etap mojego życia. Odchodzę z przedsiębiorstwa Solaris, ale nie rezygnuję z realizacji moich pasji. Już niebawem będę mogła zaprosić do mojego gospodarstwa ekologicznego pod Poznaniem. Oprócz ekologicznych autobusów chcę bowiem promować zdrowy styl życia, a jego nieodłącznym elementem jest działalność edukacyjna oraz zdrowa żywność, którą chcę oferować – komentuje Solange Olszewska, założycielka firmy Solaris Bus & Coach S.A.

Firma CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) to hiszpański producent z ponad stuletnią historią, notowany na hiszpańskiej giełdzie. Przedsiębiorstwo zajmuje się projektowaniem, produkcją, utrzymaniem i dostawą taboru kolejowego oraz pojazdów szynowych. W obszarze jego aktywności leżą także najnowsze rozwiązania dla transportu miejskiego w tym e-mobilność. Pojazdy transportu publicznego CAF użytkowane są w Europie, USA, Ameryce Południowej, Azji oraz w krajach Afryki Północnej.

REKLAMA

– Inwestycja firmy CAF w Solarisa jest potwierdzeniem realizacji naszej wizji wzrostu i otwiera nowe, strategiczne rynki dla CAF. Razem z Solarisem chcemy być liderem w zakresie rozwiązań miejskiej mobilności wykraczających poza pojazdy szynowe, szczególnie w segmencie elektromobilności. Chcemy nadal wykorzystywać i rozwijać markę Solaris, a także zachować jej polski charakter. Połączenie know-how obu firm w zakresie produkcji, projektowania, technologii i usług, jak również innowacyjność i doświadczenie Solarisa w produkcji autobusów, pozwolą nam lepiej zaspokajać potrzeby naszych klientów, jednocześnie tworząc wartość dla akcjonariuszy – komentuje Andrés Arizkorreta, prezes i dyrektor generalny CAF.

Dodatkowo CAF zawarł wstępne porozumienie z Polskim Funduszem Rozwoju, związane z objęciem pakietu mniejszościowego w firmie Solaris w wysokości 35 proc. W myśl porozumienia transakcja zostanie zmaterializowana w ciągu najbliższych tygodni, po przejściu odpowiednich procedur dotyczących regulacji rynkowych. Udział w transakcji  PFR ma utrzymać polską tożsamość Solarisa.

REKLAMA

Polska firma od ponad dekady produkuje autobusy elektryczne. Do końca 2017 roku sprzedała 127 takich pojazdów, z czego 63 w zeszłym roku, a 48 z nich w ub.r. trafiło do przewoźników w naszym kraju. W tym roku Solaris zdobył zamówienie na dostawę elektrycznych autobusów dla przewoźników m.in. z Berlina i Hamburga.

Jakie nowości w zakresie swojej „elektrycznej” oferty szykuje Solaris? Więcej na ten temat w artykule: Solaris szykuje nowości w ofercie elektryków.

red. gramwzielone.pl

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o