Honda zaoferuje elektryki z funkcją V2G

Honda zaoferuje elektryki z funkcją V2G
Prototyp elektrycznego modelu Hondy zaprezentowany podczas targów we Frankfurcie. Fot. Honda
REKLAMA

Honda idzie śladami Nissana. Jej nowe samochody elektryczne będą wyposażone w technologię umożliwiającą oddawanie do sieci energii zgromadzonej w samochodowych bateriach.

W ubiegłym tygodniu podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie japoński koncern motoryzacyjny zaprezentował system o nazwie Power Manager, który ma za zadanie zintegrowanie samochodów elektrycznych z inteligentną siecią elektroenergetyczną, umożliwiając przesyłanie energii między samochodami a statycznymi systemami energetycznymi.

Rozwiązanie Hondy wpisuje się tym samym w trend aktywizacji odbiorców w ramach usług zarządzania popytem i podażą energii.

– Nasz system wykorzystuje zaawansowane technologie, aby zintegrować pojazd elektryczny z szerszą siecią elektroenergetyczną. W ten sposób nie jest się już tylko konsumentem, ale również dostawcą energii – komentuje Philip Ross, wiceprezydent Honda Motor Europe.

Japoński koncern podaje w komunikacie, że zadaniem Power Manager ma być gromadzenie nadwyżek energii produkowanej z domowych lub firmowych systemów fotowoltaicznych i w razie potrzeby przekazywanie ich do samochodu elektrycznego.

Z drugiej strony samochód elektryczny może oddawać zgromadzoną energię np. w celu odsprzedaży do sieci, generując potencjalnie dodatkowe zyski dla jego właściciela. Power Manager może również stabilizować sieć w czasie niedoboru, ale również nadpodaży energii – komentuje Honda.

Japończycy chcą oferować swój system w 2/3 sprzedawanych samochodów na rynku europejskim do roku 2025.  

Wcześniej nowatorski system Hondy znajdzie zastosowanie w realizowanym przy wsparciu rządu Francji pilotażowym projekcie o nazwie SMILE, którego celem jest znalezienie optymalnych rozwiązań integracji technologii fotowoltaiki, magazynowania energii, samochodów elektrycznych oraz sieci dystrybucyjnej. Projekt SMILE ma prowadzić do utworzenia większego, inteligentnego systemu energetycznego w zachodniej Francji do roku 2019.

Ostatnio Nissan poinformował o wdrożeniu na rynek nowej wersji modelu Leaf z baterią o pojemności 40 kWh, w której zostanie zastosowana funkcja oddawania energii do sieci (Vehicle-to-Grid, V2G). Więcej na ten temat w artykule: Nowy Nissan Leaf z funkcją oddawania energii do sieci V2G.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (2)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
Master |
No i przerabiamy instalacje w domach
taka prawda |
To jest dobry pomysł (stabilizowanie sieci bateriami samochodów podłączonych do ładowarek, pod warunkiem, ze bateria samochodu będzie ładować się do stanu 100% najdłużej 30 minut. W przeciwnym razie kierowca może być bardzo zdziwiony chcąc odjechać swoim samochodem z parkingu, kiedy po stabilizacji sieci jego bateria zostanie rozładowana. Dla sieci taki układ jest idealny, jednak przy obecnej technologii nie ma większego sensu dla właściciela samochodu elektrycznego. Na razie elektryki mają za małą pojemność baterii co przekłada się na za mały zasięg. Oczywiście mam na myśli samochody w cenie do 150 tys.

Giełda OZE

Sprzedam projekty elektrowni wiatrowych do 2MW

Sprzedam projekty elektrowni wiatrowych do 2MW. Można stawiać turbiny nowe, lub używane. Krótkie pr czytaj dalej...

szukamy ekipy montaż instalacji PV pod Koninem

Szukamy doświadczonej ekipy do montażu mikro instalacji fotowoltaiki na terenie Konina między Poznan czytaj dalej...

szukamy podwykonawców instalacji fotowoltaliki

Szukamy doświadczonych samodzielnych ekip, podwykonawców instalacji PV najlepiej z okolic Łodzi, War czytaj dalej...

Poszukiwani dyrektorzy placówek bankowych do projektów OZE.

Katana Konsulting zaprasza do współpracy przy finansowaniu pomostowym projektów OZE dla naszych Klie czytaj dalej...