ME: ponad 6 tys. stacji ładowania EV w 2020 r.

ME: ponad 6 tys. stacji ładowania EV w 2020 r.
Fot. Gramwzielone.pl
REKLAMA

Ministerstwo Energii przedstawiło plany rozwoju infrastruktury dla samochodów elektrycznych (EV) oraz pojazdów zasilanych CNG, która ma powstać do końca obecnej dekady.

Resort energii informuje, że w celu ułatwienia kierowcom poruszania się po Polsce samochodami elektrycznymi wyodrębnił 32 aglomeracje, w których w pierwszej kolejności powinna być lokalizowana infrastruktura zapewniająca możliwość naładowania samochodów elektrycznych.

Zgodnie z planami rządu, do 2020 r. ma powstać 400 szybkich punktów ładowania samochodów elektrycznych i 6 tys. publicznie dostępnych punktów o „normalnej” mocy.

Ponadto ME planuje powstanie w tych aglomeracjach do 2020 roku 70 punktów ładowania CNG.

Taka infrastruktura ma obsługiwać poruszających się po polskich drogach w 2020 r. 50 tys. pojazdów elektrycznych oraz 3 tys. pojazdów na CNG. Ponadto, zadeklarowany wcześniej przez rząd cel to milion samochodów elektrycznych w 2025 r.

ME zaznacza, że decyzje o wyborze konkretnych lokalizacji pod infrastrukturę ładowania będą jednak zależały od „decyzji biznesowych podejmowanych przez podmioty prywatne, co gwarantuje, że infrastruktura będzie powstawać w miejscach najwygodniejszych dla kierowców”. – W chwili obecnej nie ma żadnych przesądzeń co do szczegółowego umiejscowienia stacji ładowania – informuje resort energii.

W ubiegłym tygodniu wiceminister energii Michał Kurtyka, który odpowiada w ME za rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności, otworzył pierwszą w Warszawie stację szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Instalację dostępną w warszawskiej Galerii Mokotów zrealizowała słowacka firma Greenway, która chce zbudować w naszym kraju sieć stacji szybkiego ładowania obejmującą 75 publicznie dostępnych punktów ładowania EV, zlokalizowanych w pobliżu autostrad i głównych dróg w całej Polsce.

W ubiegłym miesiącu rząd zakończył konsultacje społeczne Planu Rozwoju Elektromobilności. Więcej o tym, jakie postulaty do niego zgłoszono, w artykule: Jakie uwagi zgłoszono do Planu Rozwoju Elektromobilności?

Fot. Ministerstwo Energii.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (13)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
alladyn-solar-batt |
,,Zgodnie z planami rządu, do 2020 r. ma powstać 400 szybkich punktów ładowania samochodów elektrycznych i 6 tys. publicznie dostępnych punktów o „normalnej” mocy''' - pytanie takie: czy te punkty ładowania już wiedzą o planach Rządu? Czy One już się zorientowały, że mają powstać? To najwyraźniej pozostało tajemnicą.... ,,o wyborze konkretnych lokalizacji pod infrastrukturę ładowania będą jednak zależały od „decyzji biznesowych podejmowanych przez podmioty prywatne, co gwarantuje, że infrastruktura będzie powstawać w miejscach najwygodniejszych dla kierowców'' - to dopiero wizjonerskie zapatrywania!! Kurtyka dziś (sic!!) wie jakie w przyszłości i że wogóle deczje ,,podejmą podmioty prywatne'' i......posiadając tę i taką wiedzę ,,gwarantuje, że infrastruktura będzie powstawać w miejscach najwygodniejszych dla kierowców''!!! Panie Ministrze Kurtyka - mistrzowska godna Goebellsa propaganda sukcesu, Gomółkowsko- Gierkowskie zapowiedzi....Coś po stronie konkretów? Ostatnio mamy sporo opadów atmosferycznych i woda w potokach bulgocze równie mocno jak Pan. W odróznieniu - woda, z każda chwilą draży, podmywa skałę. Pan podmywa sens i status swego Urzedu zamieniając się w rzecznika PROPAGANDY tegoż Urzędu.
alladyn-solar-batt |
Droga krajowa pod Garwolinem. Okoliczne miejscowości zasilane z PGE Mińsk Mazowicki. W piatek - przerwa całkowita w zasilaniu 12,5 godziny, w sobotę całkowita 3,5 godziny (juz lepiej !!!). W sobotę po 22.30 brak jednej fazy - dzieki czemu mazowicc hodowc krów mlecznych kazdorazowo uruchamiają ekologiczne na ropę agregaty pradotwórcze by zasilić swe trójfazowe dojarki i schładzarki do mleka. W niedzielę rano - nadal brak tej fazy. Jest poprawa- o ile w sobotę pogotowie energetyczne pod tel. 991 nie chciało przjmować zgłoszeń o braku zasilania, w niedzielę rano do pracy przyszedł inny pracownik i juz przyjmował zgłoszenia. Powiedział ,,pogotowie przyjedzie''....Przyjechało w niedzielę o 10.30 i .......wyłaczyli wszystko (pozostałe dwie fazy). Tak do 11.43 kiedy....pojawiły się wszystkie trz fazy!! SUkces!!! O zanikach i zapadach nie wspomnę, bo liczby na dobę idą w dziesiątki, a sterowniki bez podtrzymania bateryjnego można programować po trzy razy na dobę. Panie Kurtyka - weź Pan rozped i walnij mocno w co twardego, to może oprzytomniejecie nieco z samozachwytu i (skoro wymienacie zarządy firm jak rekawiczki) wymieńcie 99% pracowników w PGE Mińsk Mazowiecki odpowiedzialnych za sieć dystrybucyjną, bo najwyraźniej w raportach wypisują, ze siec ta nadaje się do użytkowania. Tym czasem trzeba otrzeźwieć i zrozumieć, że Dystrybucja w 70% nadaje się do...zaorania i postawienia na nowo - tyle, ze zadanie takie jest niewykonalne w oparciu o dotychczas w ten sposób utrzymujące Dystrybucję w agonalnym stanie kadry. Do czego konkretnie chcesz Pan by te podmiot prywatne podłaczały punkty ładowania? Może z wierzb przydroznych, bo ich rzeczywiscie sporo mamy?
fazolec |
No cóż. Nic dodać nic ująć całe sedno absurdu nasz Alladyn świetnie nakreślił ale, ale , może ME ma jakiś tajny plan i sprywatyzuje całą dystrybucję.....
alladyn-solar-batt |
Fazolcu: owszem jest wyjście - nalezy ,,wyciagnąć'' z odmentów ministerialnej niemocy absolwenta Politechniki Częstochowskiej, który stworzył i potwierdziła w laboratorium w USA wyniki - Polską technologię wytwarzania superkondensatorów o gestości mocy równej aku LiFePo, których w odróznieniu od akumulatorów wszelakich główną cechą jest trwałośc wynosząca pona d pół miliomna cykli ladowania i co wazne zdolnośc do 100% rozładowania bez skutków ubocznych w postaci utraty trwałości. Nadto- wybudowanie stacji ładowania EV w polsce przy niedostatku ,,punktowej mocy'' w sieci dystrybucyjnej jest mozliwe, ale WYŁACZNIE w uklładzie, gdy stacja taka zasadniczo NIE ŁADUJE samochodu ,,on line'' obciążając mocą władowywaną dystrybucję, lecz ładuje samochód niejako z ,,magazynu'' - w tym wypadku zbudowanego w tym celu z suprkondensatorów głownie... Wówczas - po naładowaniu samochodu - sterownik stacji ładowania ładuje ponownie ,,magazyn'' limitujac łagodnie moc pobieraną z sieci dystrybucyjnej do max. 12 kW na punkt. Taki algorytm ładowań ta zrujnowana siec wytrzyma. Co wiecej - braki w zasilaniu wynikające z awarii sieci dystrybucyjnej w konkretnych punktach ładowania spowodują niedostepność funkcji ładowania dla konkretnego kierowcy z ...pustą baterią w samochodzie. Wyposażenie punktu ładowania w magazyn opary o superkondensatory (krajowej produkcji) z pojemnością władowaną 40 kW i funkcją tzw. safe power (ochrona ładunku przy braku zasilania z dystrybucji) , która nie pozwala w pełni naładować kierowcy baterii samochodowej gdy siec Dystrybucji ma awarię, ale równocześnie pozwala doładować częściowo (8 kW) na tyle by mógł dotrzec do innego zasilanego prawidłowo z sieci dystrybucyjnej punktu ładowania spowoduje- ze ,,zabawa'' w elektromobilność szykowana obecnie kerowcom przestania byc prowizorką. Pułapką dla elektrycznie zmotoryzowanych i argumentem przeciw elektromobilności wysuwanym przez energetyków jako ,,przeciw'' dociązaniu sieci dodatkowymi mocami punktowo pobieranymi w krótkim czasie. Nie wspomę, ze ,,siec'' powiedzmy 6000 tys. tak wyposażonych punktów ładowania w Posce to znakomity element mechanizmu DSM/DSR o ile ładowarki bedą inwerterowe.
alladyn-solar-batt |
Dodam, ze zbudowane na powyżej wskazany sposób ładowarki EV są w stanie ładować (choć wolniej) magazyn energii do nich przyłaczony nawet przy obecności jedynie jednej fazy z sieci Dystrybucyjnej (dwie fazy w stanie awarii - brak zasilania).
alladyn-solar-batt |
koszt wbudowania i uruchomienia produkcji w Polsce w/w superkondensatorów to 7 mln zł + 1,5 roku czasu.
alladyn-solar-batt |
nawiasem mówiąc- ciekawie na załączonej mapce potraktowano wybrzeże srodkowe i scianę wschodnią....Czytaj - zaprojektowano budowanie nowoczesności z jednoczenie budowaniem luki cywilizacyjnej poprzez pomoc w elektromobilności jednym, odcięcie od tej mozliwości innych. Na to - zgody nie ma.
. |
punktów ładowania będzie w ciągu 2-3 lat ponad 2.000 x 2-3 ładowarki w każdym punkcie, mowa o ładowaniu szybkim, ładowarki te nie będą zasilane z sieci
alladyn-solar-batt |
do . : a z czego z generatorów + HHO?
alladyn-solar-batt |
do . : jaka jest sprawność systemowa takiego ,,ukladu ładowania"? Jaką taryfę (z mocy jakiego przepisu Ustawy) dostaną z systemu te punkty wieloładowarkowe ładowania dla wygenerowania zasobu do HHO?
. |
wszystko w swoim czasie
el |
punkty ladowania nie beda budowane przez Rzad a przez spolki zalezne energetyki aby zapewnic sobie zbyt na prad. Nie wiem co w tym dziwnego. Do projektu dolaczone zostana dwaj operatorzy z rynku paliwowego i juz mamy potencjalne lokalizacje. Wszystko zostanie przesymulowane i to wszystko. po prostu bedzie realizowane etapowo. Nie wiem co w tym dziwnego? Technologia w PL jest, nawet nie jedna firma wiec nie bedzie zadnego problemu. Jedynie koszt ale na to moze zostac wziety kredyt na poczet przyszlych zyskow. Nie uprawiajcie zbiorowego tanca chocholego! by zylo sie lepiej!
SPS |
Na chwilę obecną (i jeszcze przez jakiś czas) najlepszym zastosowaniem (aplikacją) dla samochodu elektrycznego jest poruszanie się w miastach i na ich obrzeżach. Ze względu na stosunkowo niewielki pokonywany dystans (czyli możliwość częstego doładowania) i niskie średnie prędkości (co jest równoznaczne ze dużym spadkiem zapotrzebowania na energię), a także łatwość wybudowania infrastruktury (stacje paliw, centra handlowe, parkingi, firmy...). IMO, "rewolucja" EV powinna zacząć się właśnie od miast i dużych aglomeracji. Dążenie na siłę do zrównania funkcjonalności EV z samochodem spalinowym nie jest w tym momencie optymalnym podejściem.

Giełda OZE

Poszukujemy lokalizacji pod biogazownie

Biowatt S.A. poszukuje lokalizacji pod biogazownie rolnicze. Optymalnie w promieniu do 35 km od duży czytaj dalej...

Kursy dla instalatorów fotowoltaiki i pomp ciepła pod uprawnienia UDT, SEP

Centrum Odnawialnych Źródeł Energii w Suchorabie pod Krakowem zaprasza na komercyjne i dofinansowane czytaj dalej...

Sprzedamy projekt PV z PnB, szukam wspólnika

Dla konkretnego inwestora oferujemy KOMPLETNY projekt elektrowni PV o mocy 0.99 MW. - Prawomocne Poz czytaj dalej...

sprzedam projekt 2mw

Sprzedam gotowy projekt farmy fotowoltaicznej na terenie województwa świętokrzyskiego. Teren dzierża czytaj dalej...