Ranking popularności mediów poświęconych OZE. Gramwzielone.pl zdecydowanie numerem 1!
{więcej}Jak wynika z badania popularności polskich mediów poświęconych tematyce OZE i PV przeprowadzonego w styczniu 2014 r. przez agencję badawczą SW Research, Gramwzielone.pl jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce i uważanym za najlepsze źródło informacji o energetyce odnawialnej wśród przedstawicieli polskiej branży OZE.
– W zakresie popularności źródeł informacji o odnawialnych źródłach energii bezkonkurencyjnym liderem, niezależnie od branży, choć ta przewaga jest bardzo wyraźna w branży fotowoltaicznej, jest portal gramwzielone.pl. Drugie miejsce pod względem popularności zajmują: cire.pl jeśli chodzi o wydarzenia z branży zielonej energii oraz reo.pl (serwis Rynku Energii Odnawialnej) dla branży fotowoltaicznej. W tej ostatniej często wymieniany był również magazyn Fotowoltaika (również w wersji on-line). Wysoki poziom rozpoznawalności portalu gramwzielone.pl może wynikać z faktu, że również największa część badanych firm przyznaje, że jest on najlepszym źródłem informacji o wydarzeniach w branży. O ile w tematyce zielonej energii, jego najbliższą konkurencją może być cire.pl , o tyle w branży fotowoltaicznej pozostaje niekwestionowanym „numerem jeden”. Co więcej, świadomość wysokiej odwiedzalności gramwzielone.pl jest powszechna i podzielana przez ponad dwie trzecie przedsiębiorstw (tzn. „nie tylko moja firma najczęściej korzysta z tego portalu, ale wiem również, że jest on najbardziej popularny wśród innych firm z mojej branży”) – informuje SW Research.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 15-24.01.2014 roku metodą telefonicznych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CATI) przez agencję SW Research. Próba badawcza miała charakter wyczerpujący. Do badania zaproszono przedstawicieli firm z branży odnawialnych źródeł energii, w tym działających w obszarze fotowoltaiki. Łączna liczba rekordów wyniosła 387 firm, z czego zrealizowano pełne wywiady z reprezentantami 105 firm z branży odnawialnych źródeł energii (response rate = 27,1%), z czego 57 pochodziło z branży fotowoltaicznej. Kwestionariusz wywiadu został opracowany przez agencję SW Research i składał się z 6 pytań badawczych, wersjonowanych w zależności od branży firmy, która udzielała wywiadu. Badanie przeprowadzono na autorskim oprogramowaniu 3S system.
źródło: SW Research, styczeń 2014