Porsche zwiększa udział energii odnawialnej w logistyce
Jak poinformowało Porsche, od 1 stycznia 2018 r. cały transport kolejowy gotowych pojazdów ze stacji załadunkowych w Kornwestheim i Lipsku zasilany jest energią odnawialną. Tym samym producent ze Stuttgartu przekształca swoje przewozy kolejowe w proces neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla – informuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.
Dzięki wprowadzonym zmianom, Porsche obniży emisje CO2 generowane przez operacje logistyczne o 3 proc. Niemiecki producent twierdzi, że każdego roku przełoży się to na redukcję ponad 6 tysięcy ton dwutlenku węgla, który trafia do atmosfery.
– Rozważne wykorzystanie zasobów i zorientowana na środowisko, efektywna energetycznie działalność odgrywają istotną rolę w strategii korporacyjnej Porsche. Przejście na zieloną energię w przypadku ruchu kolejowego stanowi logiczne posunięcie i kolejny milowy krok w kierunku produkcji neutralnej pod względem emisji CO2 – komentuje Oliver Bronder, wiceprezes Porsche AG ds. logistyki i kontroli produkcji.
W 2018 r. spółka planuje dalej rozwijać neutralny dla klimatu transport kolejowy. Poprzez połączenie portu załadunkowego w Bremerhaven z Kornwestheim odsetek pojazdów przewożonych koleją powinien wzrosnąć o 45%. Oznacza to dalsze ograniczanie zanieczyszczającego środowisko transportu drogowego i uniknięcie emisji kolejnych 650 ton CO2.
Od 1 stycznia 2017 r. Porsche we wszystkich swoich zakładach wykorzystuje energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Od 2020 r. instalacja ciepłownicza w fabryce w Zuffenhausen będzie zasilana biogazem, zaoszczędzając w ten sposób do 5 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla rocznie.
Porsche korzysta z niskoemisyjnego transportu także w logistyce zaopatrzenia, pomiędzy fabrykami a dostawcami. Na drogach w okolicach Stuttgartu spółka eksploatuje trzy samochody ciężarowe napędzanych gazem ziemnym (CNG), co ogranicza emisję CO2 w mieście o około 119 ton rocznie.
Porsche poinformowało niedawno, że zamierza podwoić wydatki na elektromobilność. Do 2022 r. wyniosą one 6 mld euro. Pierwszy, w pełni elektryczny samochód seryjny producenta ze Stuttgartu – wersja produkcyjna modelu Mission E – trafi do sprzedaży w 2019 r.
Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych