REKLAMA
 
REKLAMA

Duże zmiany w ewidencji odpadów w BDO oraz sprawozdaniach – przypomnienie o spotkaniu 7 marca 2025

Duże zmiany w ewidencji odpadów w BDO oraz sprawozdaniach - przypomnienie o spotkaniu 7 marca 2025
Fot. Pixabay - Pexles

Z racji sporych zmian i próśb Państwa, zapraszamy na szkolenie z ewidencji BDO i sprawozdań już w najbliższy piątek 7 marca 2025 r. Przypominamy, że sprawozdanie należy złożyć elektronicznie, za pomocą konta w systemie BDO, do 15 marca za poprzedni rok kalendarzowy.

Dla wszystkich, którzy zgłoszą chęć udziału w szkoleniu do czwartku, 6 marca do godziny 15.00, obowiązuje rabat aż 50%.

Wystarczy napisać mail z informacja zwrotną, kogo zapisujemy, imię nazwisko, dane kontaktowe i dane do faktury. Sprawozdania za 2024 r. można wypełnić razem z prowadzącą na szkoleniu.

Szkolenie i warsztaty on-line

Ewidencja odpadów w BDO i sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami – najnowsze zmiany i wymagania

7 marca 2025 r.

Celem szkolenia jest umiejętność samodzielnego prowadzenia ewidencji odpadów w systemie BDO oraz złożenia sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami.

Przepisy prawne nieustannie ulegają zmianom, wciąż pojawiają się nowości – niektóre już funkcjonują, na niektóre jeszcze chwilę musimy poczekać m.in.

  • od 2025 r. zmiana listy odpadów zwolnionych z ewidencji,
  • nowe podmioty zobowiązane do wpisu do BDO,
  • od 2025 r. zmiana wysokości opłat rocznych i rejestrowych,
  • moduł DPR w BDO – kiedy?
  • konieczność segregacji odpadów budowlanych i tekstylnych – na jakich zasadach i od kiedy?

Dlatego dowiedz się wcześniej, jakie masz lub będziesz miał obowiązki i wykorzystaj swój czas efektywniej, aby uniknąć dotkliwych kar, które organ ustala przy uwzględnieniu ilości, właściwości odpadów oraz okoliczności naruszenia przepisów ustawy oraz inne przesłanki.

Przykładowe wielkości kar:

  1. za zlecanie gospodarowania odpadami podmiotom, które nie posiadają stosownych decyzji administracyjnych lub wpisów do rejestru – od 1 tys. zł do 1 mln zł,
  2. za nieprowadzenie ewidencji odpadów albo prowadzenie jej w sposób nieterminowy lub niezgodnie ze stanem rzeczywistym – od 1 tys. zł do 1 mln zł,
  3. za prowadzenie działalności bez wymaganego wpisu do BDO – od 1 tys. zł do 1 mln zł.

Program:

7.45-8.00 Logowanie uczestników

Część 1

8.00-11:15 (w międzyczasie przerwa ok. 9:30-9:45)
Wyjaśnienie obowiązków wynikających z posiadania konta w BDO oraz wytwarzania/magazynowania, transportu odpadów.

Jak bezpiecznie przekazać odpady i uniknąć konsekwencji dla firmy.

Ewidencja odpadów

  • kto jest zobowiązany do jej prowadzenia, a kto zwolniony – UWAGA – od 2025r. zmiana listy odpadów zwolnionych z ewidencji
  • rodzaje dokumentów służących do ewidencji
  • schemat prawidłowego przekazania odpadu
  • uproszczona ewidencja odpadów – na czym polega i kto może ją stosować
  • ewidencja odpadów a kontekst przełomu roku 2024/2025

BDO

  • jakie podmioty muszą dokonać wpisu, a jakie zostaną wpisane z urzędu – UWAGA – od 2025 nowe wysokości opłat rejestrowych i rocznych
  • sposób logowania do systemu
  • rodzaje użytkowników BDO i ich uprawnienia
  • jak sporządzić KPO (prezentacja poszczególnych statusów KPO)
  • KEO – jak zaewidencjonować KPO oraz fakt wytworzenia odpadu
  • jak ewidencjonować przyjęcie/przekazanie odpadu osobie fizycznej
  • jakie informacje można wyszukać bez logowania do BDO
  • jaką masę wpisać w KPO nie mając wagi
  • jak skutecznie przekazać w przypadku awarii systemu BDO
  • jak sprawdzić czy podmiot może transportować odpady i o jakich kodach
  • czy można wyszukać odbiorcę danego kodu odpadów w BDO

Skuteczne przeniesienie odpowiedzialności za odpady

  • kiedy kończy się odpowiedzialność wytwórcy i innego posiadacza za odpady
  • czy wystarczające jest wystawienie KPO
  • jakie zobowiązania warto zawrzeć w umowie na zagospodarowanie odpadów
  • jak sprawdzić czy dany podmiot może zagospodarować wskazany kod odpadu

Szczegółowe wymagania dla transportującego odpady

  • czy można jednocześnie transportować odpady inne niż niebezpieczne z odpadami niebezpiecznymi
  • kiedy można mieszać różne rodzaje odpadów
  • jakie dokumenty winien mieć przy sobie transportujący odpady
  • jak właściwie oznakować pojazd transportujący odpad
  • kontrola środka transportu
  • jakie mogą grozić kary za transport odpadów bez wpisu do BDO, za brak wygenerowanego potwierdzenia KPO/KPOK z BDO podczas transportu, za niedostarczenie odpadów do wskazanego posiadacza

Przerwa 11:15 – 11:30

Część 2

11:30-12:30
Sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami – od stworzenia do wysłania. Omawiamy działy I, II, III, XI, XII, XIII

  • obowiązek sprawozdawczy – kogo dotyczy, jakie są rodzaje sprawozdań
  • forma składania
  • kto może przygotować i złożyć sprawozdanie
  • do kogo złożyć
  • miejsca prowadzenia działalności a sprawozdanie. Kiedy składamy jedno a kiedy kilka sprawozdań?
  • wywóz i przywóz odpadów poza granice RP
  • w jaki sposób wskazywać magazynowane odpady z roku poprzedniego i kto powinien je wykazywać
  • co z wytwarzanymi odpadami produkcyjnymi, wytwarzanymi z działalności biurowej (lampy, tonery itp.) kiedy je wykazujemy, a kiedy nie
  • co z wytwarzanymi odpadami komunalnymi
  • termin złożenia
  • korekta – kiedy i na jakich zasadach
  • konsekwencje niezłożenia sprawozdania lub złożenia go błędnie lub po terminie

Część 3

12:30-13:15
Panel pytań i odpowiedzi / indywidualne konsultacje / dla chętnych możliwość weryfikacji dokumentów bezpośrednio na koncie BDO, przygotowanie sprawozdania za wytworzone odpady.

Dodatkowo oferujemy możliwość zadawania pytań po warsztatach do 3 tygodni po spotkaniu. Pytania dotyczące tylko zakresu odbytego spotkania.

Prowadząca:

Anna Michalska-Gawin – ma ponad 16-letnie doświadczenie w działalności związanej z ochroną środowiska, gospodarką odpadami przemysłowymi i komunalnymi. Wieloletnie doświadczenie w nadzorowaniu działu ochrony środowiska w firmach działających na rynku polskim w branży odpadowej. Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie Wydziału Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska.

Szczegóły i rejestracja na stronie organizatora – firmy Eurocon>>>>

Kontakt i rejestracja:

EUROCON

Tel.: +48 22 631 22 81

Kom.: +48 503 123 570

biuro@euro-con.pl

 

Eurocon – materiał sponsorowany

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wywiady
Patronaty medialne