Zgłosisz awarię prądu przez internet. W Warszawie ruszyła nowa usługa
Stołeczny Operator Systemu Dystrybucyjnego udostępnił narzędzie, dzięki któremu odbiorcy energii mogą łatwo zgłosić awarię sieci elektroenergetycznej. Mogą też w nim sprawdzić, gdzie występuje brak zasilania.
Stoen Operator uruchomił platformę, która umożliwia odbiorcom podgląd swojego zgłoszenia, a także awarii zgłaszanych przez innych użytkowników. Portal Stoen Operator w jednym miejscu pokazuje informacje o obszarach, w których występuje wyłączenie dostaw energii z powodu prowadzonych prac technicznych lub potwierdzonych awarii. Podgląd w formie ikon jest dostępny w czasie rzeczywistym na mapie miasta.
Nowe narzędzie Stoen Operator udostępnia na swojej stronie. Zgłoszenia za pomocą nowego narzędzia są przyjmowane przez całą dobę.
Zgłoś awarię z telefonu
Jak mówi Kamila Czech, koordynator projektów w Stoen Operator, dla wygody odbiorców zoptymalizowano i przyspieszono proces zgłoszeń przerw w dostawie energii elektrycznej.
– W przypadku braku zasilania użytkownicy naszej sieci będą mogli wejść na portal i sprawdzić, czy w okolicy nie ma zgłoszonej awarii bądź planowanego wyłączenia. Są one prezentowane na mapie w formie graficznej. Odbiorcy mogą zgłosić awarię za pomocą formularza, bez wychodzenia z domu, bez konieczności korzystania z infolinii i oczekiwania na połączenie. Platforma jest dostępna również z poziomu urządzeń mobilnych.
Sprawdź, gdzie nie ma prądu
Zgłoszenie przerwy w dostawie energii w sieci stołecznego operatora jest łatwe. Dzięki pytaniom pomocniczym użytkownik jest prowadzony przez proces rejestracji zdarzenia i informowany, jakie kroki powinien podjąć (np. sprawdzić, czy jest prąd u sąsiadów lub czy w obiekcie są włączone zabezpieczenia). Zgłoszona awaria od razu prezentowana jest na mapie w formie ikonki. Przejrzysty plan miasta pozwala także sprawdzić, czy w innych obszarach występują awarie lub planowane wyłączenia.
W aplikacji można również sprawdzić, czy pod konkretnym adresem zaplanowano wyłączenie lub czy występuje tam awaria. W portalu jest też podgląd zmieniającego się w czasie rzeczywistym obszaru objętego przerwą w zasilaniu (w trakcie jego przywracania obszar na mapie się zmniejsza).
Portal obsługuje sieć elektroenergetyczną Stoen Operatora, obejmującą Warszawę i kilka gmin ościennych.
Jak podkreśla Kamila Czech, najnowsze cyfrowe rozwiązanie dla odbiorców usług jest kolejnym etapem prowadzonej przez Stoen Operator digitalizacji systemów, usług i procesów.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Nic nowego, w Tauron już taka usługa jest od dawna……. Czyli Warszawa dołączyła do cywilizacji…..
Czyli Tauron jest lata świetlne do przodu. Tu nawet licznik energii przepiszesz zdalnie na innego właściciela a zgłaszanie awarii zdalne to od dawna norma.
Przypomnę, ze w normach jakość prądu jest czas wyłączenia dla prosumenta tylko 30 minut na rok.
Powyżej tego czasu energetyka rekomenduje prosumentowi z fakturach doznanych krzywd w wyłączeniach prądu po za normy.