Grodno z niższymi przychodami. Przez ceny paneli fotowoltaicznych
W sierpniu dystrybutor artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych zanotował prawie 5-proc. spadek przychodów r/r. Na niższą wartość przychodów wpłynął spadek cen hurtowych modułów fotowoltaicznych.
W sierpniu Grupa Grodno zanotowała 103,8 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza spadek o 4,6 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku.
Po pięciu miesiącach roku obrotowego 2023/2024 (trwającego w firmie Grodno od 1 kwietnia do 31 marca) grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 492,6 (wzrost o 4,5 proc. r/r).
Jak tłumaczy Andrzej Jurczak, prezes spółki Grodno SA, niższa r/r wartość przychodów wynikała przede wszystkim ze znacznego spadku hurtowych cen modułów fotowoltaicznych, zwłaszcza na rynku chińskim. Dostarczanie rozwiązań OZE odpowiada bowiem za znaczną część działalności Grodna.
Pod kątem wolumenu sprzedaży, zarówno w OZE, jak i innych segmentów, w sierpniu spółka odnotowała wzrost, co samo w sobie jest pozytywnym zjawiskiem, szczególnie w okresie słabszej koniunktury na rynku elektrotechnicznym i budowlanym – skomentował Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
Optymistyczne prognozy
Zarząd Grupy Grodno spodziewa się utrzymania dodatniej dynamiki wzrostu sprzedaży w całym roku obrotowym 2023/2024.
Spowolnienie w branży Grodno planuje wykorzystać do umocnienia swojej pozycji konkurencyjnej. Jak tłumaczy prezes Andrzej Jurczak, trwają prace nad zwiększeniem konkurencyjności firmy m.in. poprzez rozbudowę nowych kanałów sprzedaży, wzmocnienie logistyki i zapewnienie szybkich dostaw. Firma chce zainwestować w tworzenie wartości dodanej, organizując programy szkoleń i edukację.
Grodno należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W październiku 2020 r. firma obchodziła jubileusz 30-lecia działalności.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.