Stoen Operator stawia na inwestycje w cyfrowe innowacje
Stołeczny operator systemu dystrybucyjnego realizuje założenia strategii rozwoju, korzystając z zaawansowanych narzędzi i rozwiązań z obszaru IT. W trosce o kompatybilność z wymogami w kwestii cyfryzacji sektora energetycznego wdraża nowy system klasy CRM. Postawił także na optymalizację pracy w zakresie danych z umów obligacyjnych i aktów notarialnych, wdrażając rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym.
Digitalizacja wkracza także do branży energetycznej, wspierając transformację tego sektora za pośrednictwem zaawansowanych narzędzi i rozwiązań. Wpływają one na rozwój systemu energetycznego, usprawniają procesy wewnętrzne, zwiększają bezpieczeństwo i odporność infrastruktury na zagrożenia cyfrowe. Stoen Operator, dostawca energii elektrycznej do ponad miliona klientów na terenie Warszawy, także inwestuje w cyfrowe innowacje dla rozwoju energetyki i wdraża u siebie innowacyjne projekty IT.
Sprawna obsługa klienta
W związku z wymogami ustaw obowiązujących w branży energetycznej, gromadzenie i bezpieczne przechowywanie danych, umów, historii rozliczeń czy udostępnianie klientom i podwykonawcom cyfrowych kanałów obsługi jest sporym wyzwaniem. Stoen Operator postawił na kompatybilność z wymogami związanymi z cyfryzacją sektora energetycznego i wdraża nowy system klasy CRM. Usprawni on obsługę klienta w ramach realizowanego przez całą branżę Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Za wdrożenie tego projektu odpowiada PwC Polska.
Nowy CRM pomoże sprawniej zarządzać procesami. Zgromadzone dane dotyczące klientów, historii ich rozliczeń, umów i zgłaszanych spraw będą przedstawione w widoku 360 stopni. Pozwoli to zautomatyzować procedury i będzie wsparciem cyfrowych kanałów obsługi klienta i podwykonawcy.
Sztuczna inteligencja usprawnia pracę
Stołeczny operator systemu dystrybucyjnego optymalizuje także pracę zespołu Regulacji Prawnej Nieruchomości Stoen Operator w zakresie danych z umów obligacyjnych i aktów notarialnych. W tym celu firma Globema wdrożyła w spółce narzędzie iDoc – innowacyjną platformę informatyczną, która wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML).
Mechanizmy sztucznej inteligencji rozpoznają i kategoryzują dokumenty oraz interpretują informacje. Użytkownik ma możliwość weryfikacji odczytanych przez AI wartości i zaakceptowania zaproponowanej kategoryzacji. Potem może przekazać dane wraz z otagowanym dokumentem do wewnętrznej bazy firmowej. Wdrożenie platformy skróciło czas poświęcany na archiwizację dokumentów dotyczących nieruchomości z 40 do 15 godzin roboczych i zapewniło większą bezbłędność danych umieszczanych w bazie.
Stoen Operator wykorzystuje AI także do monitoringu i diagnostyki stanu urządzeń elektroenergetycznych. Algorytmy AI analizują dane dotyczące stanu urządzeń i dostarczają precyzyjne informacje na temat rodzaju awarii i lokalizacji usterki. Proponują także sposób rozwiązania problemu, co pozwala na szybsze i efektywne naprawy.,To z kolei skraca czas przestojów i minimalizuje negatywne skutki dla klientów. Dzięki temu OSD jest w stanie zapewnić niezawodne i bezpieczne dostawy energii elektrycznej dla mieszkańców i przedsiębiorstw w Warszawie.
W planach inwestycyjnych spółki Stoen Operator znajdują się także kolejne wdrożenia pomocne w efektywej transformacji cyfrowej.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.