Szukasz pracownika? Postaw na rzetelne ogłoszenie!
Jeśli jesteś pracodawcą szukającym pracownika, bezwzględnie musisz pamiętać o treściwym i zachęcającym ogłoszeniu. Niestety nie każdy wie, w jaki sposób je napisać. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak powinno ono wyglądać!
Pracowników najszybciej znajdziesz w Internecie. Wystarczy, że wybierzesz portal, na którym możesz dodać darmowe ogłoszenia o pracę, a następnie stworzysz wysokiej jakości ogłoszenie. Co powinno się w nim zawierać i których informacji absolutnie nie możesz pominąć?
Rzetelne ogłoszenia – darmowe narzędzie dla pracodawców
Na początek znajdź portal, który oferuje możliwość nieodpłatnego udostępnienia ogłoszenia o pracę. Często podczas dodawania oferty pojawiają się już pola, które należy uzupełnić, jednak niekiedy treść będziesz musiał stworzyć samodzielnie. Udowodniono, że darmowe ogłoszenia bez rejestracji to najlepsze źródło pozyskiwania kompetentnych pracowników. W krótkim czasie dotrzesz do sporego grona zainteresowanych osób.
Ogłoszenie o pracę – o tym nie możesz zapomnieć!
Bez względu na to, czy przygotowujesz płatne lub bezpłatne ogłoszenia, musisz w nich umieścić najważniejsze informacje, mające największe znaczenie z punktu widzenia przyszłego pracownika. Są to:
- nazwa stanowiska;
- przewidywane dla danego stanowiska zarobki – nawet jeśli są to tylko widełki;
- godziny pracy;
- tryb pracy i ilość zmian;
- rodzaj umowy (umowa o pracę, B2B, umowa zlecenie, umowa o dzieło);
- adres firmy i nazwa pracodawcy;
- zakres obowiązków;
- wymagania na konkretnym stanowisku pracy.
Zarówno zakres obowiązków, jak i własne wymagania odnośnie pracowników, napisz zwięźle, najlepiej od wypunktowań. Pamiętaj, że ogłoszenie o pracę powinno być przede wszystkim czytelne i w miarę krótkie. W innym razie możesz zniechęcić pracownika. Dodaj ogłoszenie za darmo z wszystkimi powyższymi informacjami i w krótkim czasie spodziewaj się napływu CV. Nie zapomnij zaznaczyć, jakie dokumenty bierzesz pod uwagę w procesie kwalifikacji (list motywacyjny, CV czy może interesuje Cię wyłącznie spotkanie osobiste, podczas którego odbędzie się rozmowa o pracę).
A może szukasz zatrudnienia? Sprawdź oferty pracy na portalu z darmowymi ogłoszeniami!
Błędy podczas pisania ogłoszeń o pracę
Najczęstszym błędem podczas tworzenia ogłoszeń o pracę jest brak podania powyższych informacji, zwłaszcza zarobków. Mniej kompetentni pracodawcy umieszczają natomiast wiele mniej istotnych informacji typu owocowe czwartki, praca w młodym, dynamicznym zespole czy możliwość zdobycia nowych umiejętności. Jeśli te czynniki wyróżniają Twoją firmę, przekaż je podczas rozmowy o pracę.
Nie umieszczaj również informacji o terminowym wypłacaniu wynagrodzeń – to Twój obowiązek, a nie przywilej. W ogłoszeniu zawrzyj informacje o benefitach dla pracownika i o tym, co możesz mu zaoferować. Nie skupiaj się wyłącznie na własnych wymaganiach i oczekiwaniach. W pracy kluczem jest równowaga. Obie strony powinny wnosić do współpracy coś istotnego.
artykuł sponsorowany