Kolejny operator wdraża system obsługi klienta zgodny z wymogami CSIRE
Warszawski operator systemu dystrybucyjnego (OSD) rozstrzygnął przetarg na wdrożenie nowego systemu klasy CRM. Będzie on opowiadał wymogom cyfryzacji sektora energetycznego i zastąpi dotychczas stosowane systemy obsługi klienta.
Warszawski Stoen Operator wybrał firmę doradczą PwC Polska do realizacji zadania wdrożenia systemu CRM (Customer Relationship Management). Nowym systemem będzie Salesforce Customer 360, który zastąpi systemy wykorzystywane w działalności warszawskiego OSD.
Wdrażany CRM ma usprawnić m.in. obsługę procesową klienta w ramach Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE), który będzie obowiązywał od 1 lipca 2024 roku.
– PwC zostało wyłonione w procedurze przetargowej, ponieważ ma nie tylko wymagane doświadczenie, ale złożyło najbardziej kompleksową ofertę – mówi Andrzej Zwierzchowski, dyrektor pionu Usługi Dystrybucyjne i Obsługa Klienta w Stoen Operator. – Propozycja obejmowała również istotny dla nas sposób prowadzenia projektu, czyli podejście hybrydowe. Pozwoli ono, mając na uwadze złożoność i termin realizacji, na szybkie i elastyczne reagowanie na pojawiające się ryzyka i zagadnienia.
– Nasze rozwiązania wykorzystujące technologie Salesforce wybrane przez Stoen Operator przyczynią się do zwiększenia digitalizacji obsługi klientów i wzrostu efektywności procesów biznesowych – dodaje Marek Młyniec, partner PwC, Technology Consulting Leader.
Automatyzacja i cyfryzacja procesów
Jak podaje Stoen Operator, wdrożenie nowego systemu to jeden z najważniejszych projektów informatycznych firmy. Salesforce Customer 360 ma być dostosowany do wymogów CSIRE i zapewnić ciągłość związanych z tym procesów biznesowych. Komunikacja z systemem centralnym odbywać się będzie za pośrednictwem Konektora CSIRE.
Wdrożony CRM zgromadzi wszystkie dane dotyczące klientów, historii ich rozliczeń, umów i zgłaszanych spraw. Docelowo zautomatyzuje procedury i posłuży jako wsparcie cyfrowych kanałów obsługi klienta i podwykonawcy. Dodatkowo system ma umożliwić szybką reakcję na potrzeby obsługi dystrybucji energii.
Zmiany także w PGE
Ostatnio również spółka PGE Systemy poinformowała o realizacji projektu wdrożenia systemów CRM i Biling. Do wykonania tego zadania wybrała konsorcjum firm A2 Customer Care oraz Atende.
Teraz projekt wchodzi w fazę pilotażowego wdrożenia i migracji danych. Uruchomienie nowych systemów w PGE wiąże się bowiem z przeniesieniem danych 5 mln użytkowników.
Więcej na ten temat w artykule: PGE wdraża obsługę klienta zgodną ze standardami CSIRE.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.