PGE wdraża obsługę klienta zgodną ze standardami CSIRE
Konsorcjum firm z Grupy Atende realizuje dla PGE Systemy projekt wdrożenia systemów CRM i Biling. Mają one przygotować PGE do nowoczesnej, wielokanałowej obsługi klientów oraz wymiany danych zgodnie z założeniami Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE).
Spółki A2 Customer Care oraz Atende od kwietnia ubiegłego roku realizują na rzecz PGE Systemy projekt wdrożenia programów obsługi klienta, rozliczeń i wymiany informacji. Teraz informują o rozpoczęciu fazy pilotażu.
Jak podaje PGE, pilotażowe wdrożenie systemów CRM i Billing wiąże się z migracją danych 5 mln użytkowników.
Przygotowywany system ma odpowiadać standardom CSIRE, czyli Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii. Uruchomienie procesów rynkowych z jego wykorzystaniem zaplanowane jest na 1 lipca 2024 roku. Wcześniej sprzedawcy i dystrybutorzy energii elektrycznej mają dostosować do CSIRE swoje systemy. Muszą one odpowiadać zasadom określonymi w Standardach Wymiany Informacji CSIRE oraz w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej w części dotyczącej CSIRE oraz OIRE (Operatora Informacji Rynku Energii).
Cyfryzacja obsługi klienta
Dzięki wdrożeniu programów CRM i Billing spółka PGE Systemy ma być w stanie zapewnić m.in. nowoczesną, wielokanałową obsługę klientów. Według informacji spółki projekt jest jednym z filarów transformacji cyfrowej ujętych w strategii Grupy PGE. System ma wykorzystywać m.in. dane z automatycznych, zdalnych odczytów zużycia energii elektrycznej.
Jak podaje PGE, konsorcjum A2 Customer Care i Atende dostarczyło już docelową infrastrukturę techniczną. Kończy też działania związane z opracowaniem specyfikacji interfejsów.
– Ten projekt jest wyjątkowo ciekawym, bezprecedensowym wyzwaniem, ponieważ jest to pierwszy tak duży projekt w Polsce przygotowujący organizację do działania w ramach zderegulowanego rynku opartego o standardy CSIRE – mówi Krzysztof Biezmienow, prezes zarządu A2 Customer Care.
Konsorcjum realizuje to zamówienie w wyniku wygranego przetargu. Wartość umowy z PGE wynosi 154,3 mln zł brutto.
Zakończenie etapu pilotażowego przewidywane jest na czwarty kwartał 2023 roku. Z kolei realizacja całego programu dla PGE ma się zakończyć w kwietniu 2025 roku.
Kto odpowiada za CSIRE?
Centralny System Informacji Rynku Energii zaprojektuje i wdroży firma CGI. Została ona wybrana do tego zadania przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE).
Jak zapewnia PSE, ujednolicenie standardów wymiany informacji przetwarzanych w CSIRE ma znaczenie usprawnić i przyspieszyć procesy na detalicznym rynku energii elektrycznej w Polsce. System ten ma stworzyć nowe możliwości m.in. dla energetyki prosumenckiej.
Więcej na ten temat w artykule: Bez tego nie będzie wirtualnego prosumenta. Jest umowa na CSIRE.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
PGE najpierw niech wykona Umowę w sprawie jakiej prawomocnie przegrało sprawy w sądach IC729/18 Sąd dla Warszawy Pragi Południe