Nowy system PGE ma usprawnić obsługę klientów
![Nowy system PGE ma usprawnić obsługę klientów](https://cdn.gramwzielone.pl/wp-content/uploads/2023/02/Luca-Bravo-Unsplash-aspect-ratio-618-360-1.jpg)
PGE Systemy, spółka z Grupy PGE, realizuje pilotażowy projekt, którego celem jest i usprawnienie obsługi i rozliczeń klientów, zarówno w ramach sprzedaży, jak i dystrybucji energii. Nowy system ma być kompatybilny z szykowanym przez PSE Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii (CSIRE), który powinien być gotowy w połowie 2024 roku.
Program CRM i Billing obejmuje wdrożenie nowego systemu, jak również połączenie go z innymi systemami informatycznymi. PGE zapewnia, że wdrożenie programu zwiększy gotowość do wprowadzania nowoczesnych usług i produktów energetycznych.
Projekt będzie realizowany m.in. w oparciu o aktualne dane pochodzące z automatycznych, zdalnych odczytów zużycia energii elektrycznej.
Zbigniew Orkisz, pełniący obowiązki prezesa zarządu PGE Systemy, podkreśla, że realizowany w kierowanej przez niego spółce projekt CRM i Billing to jeden z największych projektów w zakresie cyfryzacji sektora energetycznego w Europie.
– Jego podstawowym celem jest zapewnienie szybkiej i kompleksowej obsługi klientów oraz współpracy z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii, w którym gromadzone i przetwarzane będą dane niezbędne do dokonywania rozliczeń za sprzedaż i dostarczanie energii elektrycznej – mówi Zbigniew Orkisz.
Obecnie w ramach programu prowadzone są prace nad konfiguracją systemów oraz przygotowaniem do migracji danych.
PGE Systemy informuje, że dostarczona została już docelowa infrastruktura techniczna, a prace instalacyjne środowiska docelowego oraz związane z opracowaniem specyfikacji interfejsów mają być na etapie końcowym.
Termin uruchomienia produkcyjnego systemu zaplanowano na trzeci kwartał tego roku.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.