Pozycjonowanie – cztery najważniejsze obszary działania

Pozycjonowanie – cztery najważniejsze obszary działania

Dobre pozycjonowanie jest niezbędne, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Liczba sklepów internetowych i stron firmowych rośnie z każdym dniem, więc wysoka pozycja w wyszukiwarce jest tym bardziej istotna. Jednak pozycjonowanie to bardzo szerokie pojęcie i obejmuje szereg działań w różnych obszarach. W jakich?

Założeniem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższej pozycji strony w wyszukiwarce internetowej. Nawet jeśli mamy fantastycznie zaprojektowany sklep, dobre produkty i ceny, ale nasza witryna zagubi się wśród wielu innych podobnych, nie mamy szans dotrzeć do nowego klienta.

Internauta poszukujący usług bądź produktów przez internet chce je znaleźć szybko. Nie przegląda więc wszystkich wyników wyszukiwarki a tylko kilka pierwszych. Nie można więc tego bagatelizować. Pozytywny wpływ na pozycjonowanie ma wiele różnych działań. Oto kilka podstawowych.

REKLAMA

1. Optymalizacja strony, aby była przyjazna dla wyszukiwarki

Świadome pozycjonowanie trzeba zacząć od audytu strony i jej zoptymalizowania. Chodzi o to, aby przez odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi w treściach zawartych na witrynie, zwiększyć jej widoczność w sieci. Zależy nam na tym, by klient po wpisaniu frazy związanej z naszą działalnością, zobaczył naszą stronę.

2. Link building

Kiedy już nasza strona będzie dopracowana, możemy iść dalej, czyli zadbać o linkowanie. Im więcej wartościowych linków w sieci prowadzi do naszej strony, tym lepsza będzie pozycja strony. Chodzi zatem o pozyskanie linków zewnętrznych. Mogą być one na zewnętrznych blogach, portalach branżowych, forach i portalach społecznościowych.

3. Social media

REKLAMA

W mediach społecznościowych jest duży potencjał, a konta na co najmniej jednej platformie ma mnóstwo osób. Mając ciekawy content, pomysł i znając specyfikę komunikacji social mediów, można szybko dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników, a tym samym wypromować swoją markę

4. Content marketing

Kilkukrotnie wspomnieliśmy o content marketingu, ale co to właściwie jest? Są to wszystkie treści, jakie publikujemy. Może to być tekst, film, grafika. Ważne, by te treści były wartościowe dla użytkownika poszukującego pewnych informacji. Dobrze przygotowany content z jednej strony będzie nas stawiał w roli specjalistów z danej dziedziny, a z drugiej większa liczba wyświetleń i udostępnienia treści przełożą się na lepsze pozycjonowanie.

Czy trzeba pozycjonować stronę samodzielnie?

Już na pierwszy rzut oka widać, że pracy jest sporo. A są to jedynie ogólne kierunki naszych działań. Pozycjonowanie jest procesem, dlatego na jego efekty trzeba poczekać. Poza tym należy mieć wiedzę na temat trendów, dysponować doświadczeniem i narzędziami. Chociaż część z tych ostatnich jest darmowa i dostępna dla wszystkich, trzeba umieć z nich skorzystać. Właśnie dlatego tak wiele firm decyduje się na współpracę z agencjami SEO.

Współpraca z dobrą agencją pozwoli cieszyć się dobrymi wynikami w krótszym czasie niż ten, jakiego my byśmy potrzebowali, o ile w ogóle udałoby nam się uzyskać satysfakcjonujące rezultaty. Więcej na temat tego, jak działa taka agencja i jak może pomóc firmie, znajdziemy na stronie https://harbingers.io/blog/agencja-seo.


artykuł sponsorowany