PGE Obrót przestrzega przed fałszywymi fakturami
Do pracowników PGE Obrót docierają sygnały od klientów, którzy otrzymują fałszywe wiadomości, przesyłane przez firmę Polska Gospodarka Energetyczna, podszywającą się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna.
PGE podaje, że firma Polska Gospodarka Energetyczna, wykorzystując logo PGE, wzywa do uregulowania rzekomych zaległych należności.
Ogłoszenia dotyczące podejrzanych faktur mają pojawiać się głównie na terenie działania Polskiej Grupy Energetycznej, ale przypadki fałszywej korespondencji PGE odnotowuje
w całej Polsce.
PGE Obrót ma prowadzić akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.
Na koniec 2018 roku spółka posiadała 5,27 mln odbiorców w stosunku do 5,179 mln na koniec 2017 r.
W tym na koniec ub.r. PGE Obrót posiadał 4,812 mln klientów należących do grupy taryfowej G, 447 tys. należało do grupy C+R, 11,7 tys. do grupy B, a 9,84 tys. do grupy A.
W ubiegłym roku spółka sprzedała 40,39 TWh energii elektrycznej, w tym 9,77 TWh do odbiorców końcowych z grupy G, 6,76 TWh z grypy C+R, 13,65 TWh z grypy B oraz 10,21 TWh z grupy A.
Najwięcej energii sprzedawanej do odbiorców przez PGE Obrót pochodzi z węgla brunatnego i kamiennego. W ubiegłym roku udział tych dwóch rodzajów energii w miksie spółki wynosił odpowiednio 67,7 proc. oraz 25,21 proc.
Energia ze źródeł odnawialnych stanowiła w 2018 roku tylko 3,82 proc. energii sprzedawanej przez PGE Obrót.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.