Koncern paliwowy już nie chce stacji zasilania wodorem
Mimo wcześniejszych planów Shell nie zbuduje nowych stacji tankowania wodoru dla pojazdów osobowych w Kalifornii. Zamyka też działające już stacje.
Mimo wcześniejszych planów Shell nie zbuduje nowych stacji tankowania wodoru dla pojazdów osobowych w Kalifornii. Zamyka też działające już stacje.
Hydrocat 55 to jeden z pierwszych na świecie dwupaliwowych statków do transportu załogi (CTV). Jednostka taka cumuje w porcie w Ustce. RWE zamierza w przyszłości z tego miejsca prowadzić prace serwisowe przy obsłudze morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II.
Niemiecka firma Ostermeier H2ydrogen Solutions wraz z gronem naukowców opracowała system EcoreOne do produkcji ciepła i ciepłej wody z wodoru. Cała instalacja wraz z niezbędnymi komponentami została zamknięta w jednym kontenerze, co ułatwia przemieszczanie systemu i jego montaż.
Koncern paliwowy kupił pierwszą w Polsce lokomotywę wykorzystującą napęd wodorowy i rozpoczął jej testy. W niedzielę pociąg odbył pierwszy przejazd z Gdyni do Helu.
Przewoźnik Azienda Veneziana della Mobilita (AVM) zamówił autobusy wodorowe marki Solaris. To jeden z większych w Europie kontraktów na dostawy autobusów wodorowych.
We francuskim departamencie Morbihan w Bretanii budowany jest elektrolizer, który wytworzy do 2 ton wodoru dziennie. Produkcja H2 zasilana będzie energią z farmy wiatrowej.
Neso to budowana przez Grupę Polsat Plus i ZE PAK marka stacji tankowania wodorem samochodów i autobusów. Pierwsza stacja uruchomiona została na warszawskim Ursynowie.
Włoski przewoźnik transportu publicznego zakupi wodorowe autobusy. 130 zeroemisyjnych pojazdów dostarczy firma Solaris.
Pierwszy załogowy samolot na ciekły wodór wzbił się w powietrze. Za sterami czteromiejscowego samolotu H2FLY HY4 zasiadł m.in. Polak. To Paweł Adamczuk z dęblińskiej Szkoły Orląt.
Działając w imieniu Energy Group B.V. z siedzibą w Bredzie („Energy Group”) oraz MG Green Energy sp. z o.o. z siedzibą w Jędrzejowie („MGGE”), chcielibyśmy zaprosić Państwa do zapoznania się z naszą propozycją udziału w pionierskim, wielkoskalowym i największym na świecie projekcie wodorowym...
Według badania przeprowadzonego we Włoszech koszt użytkowania autobusów wodorowych jest ponad dwa razy wyższy w przeliczeniu na kilometr niż autobusów elektrycznych. Jak wyjaśniono w raporcie, za różnicę odpowiedzialna jest przede wszystkim względna nieefektywność energetyczna pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi.
Próby spalania w turbinie gazowej paliwa z domieszką wodoru zakończyły się sukcesem. Partnerzy realizowanego w Wiedniu projektu zainwestują 10 mln euro w kolejne testy.
Przewoźnik RVK z Kolonii po raz trzeci złożył zamówienie na wodorowe Solarisy. Flota autobusów napędzanych wodorem w tym mieście liczy już 35 pojazdów. Teraz dołączy do nich 18 nowoczesnych autobusów w wersji przegubowej.
Komisja Europejska ogłosiła pierwszą aukcję przeznaczoną dla inwestorów, którzy planują produkcję wodoru w procesach wykorzystujących energię ze źródeł odnawialnych.
Komunikacja Miejska w Rybniku odebrała już pięć z 20 zamówionych miejskich autobusów wodorowych. Powinny dotrzeć do Rybnika w drugiej połowie września. Ile spółka zapłaci za wodór do napędzania nowego taboru?