BMW wdroży nowy rodzaj baterii. Li-Ion osiąga kres możliwości?
Kalifornijski start-up Sila Nanotechnologies (Sila Nano), rozwijający i produkujący materiały przeznaczone do baterii, ogłosił rozpoczęcie współpracy z grupą BMW – informuje Obserwator Rynku Paliw Alternatywnych.
Spółka poinformowała, że możliwości rozwoju obecnej generacji akumulatorów litowo-jonowych (grafitowe anody, katody z tlenków litu) powoli osiągają swój limit. Nowy skład chemiczny baterii pozwoli na zwiększenie ich wydajności, jak również podniesienie poziomu bezpieczeństwa.
Sila Nano pracuje nad rodziną materiałów przeznaczonych do anody, opartych przede wszystkim na krzemie. W przyszłości zastąpią one konwencjonalne, grafitowe elektrody. Jak informuje spółka, innowacyjne materiały pozwolą na przedłużenie cyklu życia kolejnej generacji ogniw oraz podwyższenie gęstości zgromadzonej w nich energii. Według Sila Nano, nowatorskie materiały już teraz mogą być produkowane na skalę masową.
Współpraca z BMW umożliwi szybszą komercjalizację technologii opracowanej przez kalifornijski start-up. Według zapowiedzi, samochody elektryczne wyposażone w baterie nowej generacji trafią na rynek na początku przyszłej dekady.
Spółka Sila Nano została założona w 2011 r. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się Alameda.
BMW pracuje nad nową generacją baterii również z innym amerykańskim start-upem – Solid Power z siedzibą w Kolorado. Obie firmy rozwijają akumulatory ze stałym elektrolitem.
W ubiegłym roku BMW ogłosiło plany budowy zakładu, którego zadaniem będzie rozwój technologii związanej z akumulatorami do EV oraz wdrażanie jej do produkcji. Nowe centrum powstanie w Monachium i zapewni 200 nowych miejsc pracy. W najbliższych latach BMW zainwestuje w placówkę 200 milionów euro. Zakład rozpocznie działalność na początku 2019 r.
Producent z Monachium do 2025 r. zamierza posiadać w ofercie 25 modeli z napędem elektrycznym.
Obserwator Rynku Paliw Alternatywnych