Chińczycy ruszyli z produkcją baterii do elektryków i magazynów w Niemczech
Chiński Gotion High-tech zainaugurował pracę swojej fabryki baterii w Niemczech prezentacją pierwszego wyprodukowanego tam akumulatora.
Oficjalnie uruchomiono linię produkcyjną akumulatorów w fabryce w Getyndze. Tym samym chińska firma Gotion High-tech rozszerzyła produkcję i dostawy w Europie. Fabryka Gotion Germany Battery GmbH otrzymała już zamówienia od klientów z Europy i od października ma dostarczać im pierwsze baterie.
Wytwarzane w niemieckiej fabryce baterie będą przeznaczone do pojazdów użytkowych i osobowych oraz systemów magazynowania energii. Równocześnie zakład będzie centrum badawczo-rozwojowym, logistycznym i miejscem obsługi posprzedażowej dla europejskiej bazy produkcyjnej i operacyjnej Gotion. Produkcja baterii odbywa się w dawnej fabryce Boscha.
Wspólne projekty
Gotion podpisał umowy o współpracy z takimi firmami jak BASF China, ABB, Ebusco, Ficosa i Idneo. Współpraca z nimi będzie dotyczyć rozwoju i dostaw produktów dla przemysłu motoryzacyjnego i branży magazynowania energii. Gotion będzie także współpracować z lokalnymi uniwersytetami i uczelniami w celu zwiększania możliwości badawczo-rozwojowych.
Kooperacja Gotion z BASF China skoncentruje się na projektach związanych z surowcami do produkcji akumulatorów. Wspólnie z ABB ze Szwajcarii producent pracować będzie w obszarze rozwoju technologii. Z kolei współpraca z Ebusco obejmie rozwój i produkcję systemów akumulatorów do magazynowania energii. Z Ficosa i Idneo Gotion nawiąże partnerstwo w zakresie mobilnego magazynowania energii i ładowania pojazdów, recyklingu baterii, systemów automatyki budynkowej i centrów danych.
Steven Cai, dyrektor ds. technicznych w Gotion, informuje, że obecny plan dotyczący zdolności produkcyjnych fabryki w Getyndze wynosi 20 GWh i będzie realizowany w czterech etapach. Szacuje się, że po osiągnięciu pełnej funkcjonalności zakład będzie generował roczną wartość produkcji wynoszącą 2 mld euro.
Inwestycja Volkswagena
Współpraca Gotion z europejskimi przedsiębiorstwami ma na celu promowanie redukcji emisji gazów cieplarnianych w UE i wspieranie dynamicznego rozwoju zarówno pojazdów elektrycznych, jak i rozmaitych gałęzi przemysłu. Największym udziałowcem Gotion jest Grupa Volkswagen.
Michael Schumann, prezes zarządu Federalnego Stowarzyszenia Rozwoju Gospodarczego i Handlu Zagranicznego (BWA), informuje, że chińskie przedsiębiorstwa zatrudniają już w Niemczech ponad 100 tys. pracowników i liczba ta stale rośnie. Według niego do 2030 r. na niemieckich drogach ma jeździć co najmniej 15 mln pojazdów w pełni elektrycznych.
Chińczycy w Europie
W zeszłym roku fabrykę w Europie uruchomił inny chiński producent baterii. Niemiecka spółka Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH, należąca do chińskiej grupy CATL (Contemporary Amperex Technology), uzyskała zgodę od władz Turyngii na wytwarzanie w Europie ogniw akumulatorowych. To pierwsza fabryka baterii CATL w Europie. Łączna wartość inwestycji wynosi 1,8 mld euro. Planowana zdolność produkcyjna zakładu to 14 GWh.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.