Toshiba wprowadza baterię utrzymującą 100 proc. pojemności po 8 tys. cykli ładowania

Toshiba wprowadza baterię utrzymującą 100 proc. pojemności po 8 tys. cykli ładowania
Toshiba

Japońska firma Toshiba wprowadza na rynek nową baterię z serii SCiB o nazwie SCiB 20 Ah-HP, która ma charakteryzować się możliwością szybkiego ładowania i rozładowywania dużymi prądami oraz ma oferować pojemność na poziomie 100 proc. po wykonaniu 8000 cykli ładowania. Parametry nowej baterii mają zapewnić wieloletnią wydajną pracę i gromadzenie energii np. z fotowoltaiki. Produkt jest już dostępny globalnie.

Bateria SCiB 20 Ah-HP wykonana w technologii litowo-jonowej ma pojemność znamionową 20 Ah, napięcie nominalne 2,3 V i moc wejściową 1900 W. Jej wymiary to 116 x 22 x 106 mm przy masie 545 gramów.

Główną zaletą nowej baterii jest możliwość ładowania oraz rozładowywania dużymi prądami, co powinno mieć szczególnie duże znaczenie dla branży elektromobilności, przekładając się na skrócenie czasu ładowania pojazdów np. komunikacji miejskiej.

REKLAMA

Bateria ma również nadawać się do magazynowania energii pochodzącej z odnawialnych źródeł energii, które zazwyczaj dostarczają energię w sposób nierównomierny, obciążając baterię prądem o zmiennej wartości.

Według Toshiby, bateria SCiB 20 Ah-HP ma być odpowiedzią na problem związany z faktem, że tradycyjne systemy magazynowania energii należy zazwyczaj wymieniać w połowie przewidywanego czasu eksploatacji źródła wytwórczego (np. instalacji fotowoltaicznej), co końcowo doprowadza do zwiększonych kosztów utrzymania systemu. Bateria SCiB 20 Ah-HP ma posiadać znacznie dłuższą żywotność, gwarantując wydajną pracę w całym okresie użytkowania instalacji fotowoltaicznej.

Toshiba

SCiB 20 Ah-HP zachowuje ten sam rozmiar co poprzednia wersja SCiB 20 Ah, dzięki czemu użytkownicy chcący wymienić baterię na nową mogą to zrobić w prosty sposób. Według Toshiby, bateria SCiB 20 Ah-HP zapewnia 1,7 razy wyższą moc wejściową i 1,6 razy wyższą moc wyjściową, co jest możliwe dzięki około 40-procentowej redukcji rezystancji w ogniwie.

Co więcej, z danych na stronie producenta wynika, że najnowsza bateria zachowuje niemal 100 proc. początkowej wydajności po 8000 cyklach ładowania, podczas gdy seria SCiB 20 Ah po wykonaniu takiej samej ilości cykli ładowania miała posiadać około 90 proc. pojemności początkowej. 

Reklama

REKLAMA

Gdzie szukać paneli fotowoltaicznych?

Poniżej przedstawiamy ranking serwisu Oferteo.pl dotyczący 18 343
firm instalujących panele fotowoltaiczne, najlepszych w 2022 roku w
poszczególnych miastach:

Według Toshiby, bateria SCiB 20 Ah-HP oprócz zastosowań stacjonarnych powinna być wykorzystywana także w sektorze elektromobilności: w samochodach osobowych czy autobusach hybrydowych HEV i PHEV, ale także w przemyśle kolejowym.

W 2019 roku z baterii litowo-jonowych SCiB 10Ah skorzystała Mazda Motor Corporation, wykorzystując je przy produkcji jednego z najlepiej sprzedających się modeli Mazda 3.

Bateria od Toshiby była instalowana w wariancie M Hybrid (miękka hybryda), który charakteryzował się mniejszym zużyciem paliwa dzięki współpracy z silnikiem elektrycznym wspomagającym rozruch oraz przyspieszenie pracy silnika.

Radosław Błoński

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.