Fabrykę katod do baterii w Koninie zasili energia odnawialna
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju wraz z niemieckim federalnym bankiem KfW sfinansują budowę fabryki w Koninie, w której mają powstawać charakteryzujące się wysoką gęstością energii komponenty baterii stosowanych w samochodach elektrycznych.
Chodzi o inwestycję działającego w branży chemicznej koncernu Johnson Matthey, który do tej pory dostarczał katody do baterii w technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych), a budując zakład w Koninie, wykonuje pierwszy krok w celu komercjalizacji swojej nowej technologii eLNO, którą ma charakteryzować wysoka gęstość energii.
Będzie to pierwszy zakład, w którym zostanie uruchomiona produkcja katod opatentowanych przez brytyjską firmę.
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju przyzna na ten cel pożyczkę w wysokości 90 ml n euro, a kontrolowany przez niemiecki rząd bank KfW dołoży 45 mln euro.
W Koninie Brytyjczycy mają produkować rocznie 10 tys. ton katod eLNO, co powinno wystarczyć do wyprodukowania baterii dla około 100 tys. w pełni elektrycznych samochodów.
Budowa fabryki już się rozpoczęła, a produkcja katod powinna ruszyć w 2022 roku.
Johnson Matthey zapewnia, że fabryka w Koninie będzie zasilana energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.