Innowacyjne, polskie rozwiązanie dla przemysłu elektrowni wiatrowych

Innowacyjne, polskie rozwiązanie dla przemysłu elektrowni wiatrowych
źródło: promotech / wrotapodlasia.pl

{więcej}Pierwsze na świecie mobilne urządzenie do wycinania włazów w wieżach elektrowni wiatrowych zaprezentował na targach EWEA 2012 w Kopenhadze białostocki Promotech.

Dział badawczo-rozwojowy Promotechu wyprodukował sterowaną numerycznie, przenośną maszynę MCM ułatwiającą tworzenie włazów i spawanie framug w wiatrowych wieżach. Urządzenie jest mocowane za pomocą magnesów i może wycinać otwory w powierzchniach płaskich, np. w arkuszach blachy, a także w zbiornikach i rurach.

– Do czasu pojawienia się MCM największe koncerny międzynarodowe, produkujące wieże, zdane były na całkowicie ręczne, pracochłonne i – co najgorsze – niedoskonałe metody wykonywania tych włazów. Teraz rozmawiają z nami – mówi Bohdan Zaleski, współwłaściciel i wiceprezes ds. sprzedaży Promotechu.

REKLAMA

Urządzenie pracuje przy minimalnym udziale operatora, którego rola polega tylko na wprowadzaniu odpowiednich parametrów. 
– Przez automatyzację tego procesu będzie go można nie tylko trzykrotnie przyśpieszyć, ale także znacznie poprawić precyzję spawania. To ważny wynalazek również dlatego, że liczba elektrowni wiatrowych ma rosnąć – podkreśla Bohdan Zaleski. 

REKLAMA

Nowa maszyna jest uniwersalna, łatwa w obsłudze, mocowana magnetycznie, mechanicznie lub próżniowo w różnych pozycjach i na różnych powierzchniach. Urządzeniem zainteresowani są już  producenci wież w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA. Wkrótce maszyny trafią też do Kanady, Brazylii i Malezji. 

–  Co ciekawe, dość szybko naszym urządzeniem zainteresowały się także firmy z innych branż – np. przemysłu petrochemicznego czy stoczniowego – dodaje Bohdan Zaleski. –  Niewykluczone, że przemysł energetyki wiatrowej to tylko wierzchołek góry lodowej. Myślimy już o kolejnych wersjach tych maszyn. Promotech opracował strategię wdrożeniową MCM, by zwiększyć sprzedaż tych urządzeń. W strategii spółka opiera się na swoich lokalnych dealerach na całym świecie, którzy przechodzą szkolenia i uczestniczą w prezentacjach maszyn.

Promotech dociera do potencjalnych klientów także za pośrednictwem Internetu i publikacji w ważniejszych wydawnictwach z dziedziny energetyki wiatrowej. Jednym z elementów strategii wdrożeniowej jest także udział w międzynarodowych imprezach targowych takich jak kopenhaska EWEA, zorganizowana przez Stowarzyszenie Energii Wiatrowej, którego  Promotech jest członkiem. 

źródło: www.wrotapodlasia.pl