Spółka z NewConnect inwestuje w pionowe turbiny wiatrowe

Notowana na giełdzie NewConnect spółka Ecnology zainwestowała w polskiego producenta małych turbin wiatrowych o pionowej osi obrotu. Podstawowym produktem spółki jest autorski optymalizator parametrów energii elektrycznej.
Mająca siedzibę w Jabłonnie spółka Ecnology poinformowała o zawarciu umowy inwestycyjnej z firmą Sky Energy Turbines P.S.A., która rozwija autorską technologię pionowych turbin wiatrowych (VAWT) z rozwiązaniem o nazwie RotoBooster. Ecnology nabędzie akcje tej spółki o wartości 700 tys. zł, ponadto strony umowy określiły możliwość następnych inwestycji o wartości 500 tys. zł, z zastrzeżeniem, że całkowita ilość obejmowanych akcji nie przekroczy 24,9%.
W ramach umowy Ecnology zobowiązało się do przekazania Sky Energy Turbines P.S.A. oprogramowania Ecnology Energy Monitoring System, służącego do monitoringu i analizy pracy turbin wiatrowych. Natomiast Ecnology otrzyma prawo pierwokupu turbin produkowanych przez Sky Energy Turbines oraz określone umową uprawnienia korporacyjne w spółce Sky Energy Turbines.
System efektywny przy niskich prędkościach wiatru
Sky Energy Turbines zapewnia, że dzięki zastosowaniu technologii RotoBooster turbiny wiatrowe mogą pracować już przy prędkości wiatru wynoszącej 0,8 m/s, a efektywna produkcja energii ma być realizowana w zakresie prędkości wiatru od 1,5 m/s do ponad 20 m/s. Zastosowane rozwiązania miały wyeliminować potrzebę stosowania mechanicznych hamulców, co zwiększa trwałość oraz niezawodność turbiny.
Jak wylicza polski producent, turbina wiatrowa o nominalnej mocy 1,1 MW, o wysokości około 35-40 m i średnicy około 8 m, przy średniej rocznej prędkości wiatru wynoszącej 5 m/s na wysokości 10 m nad poziomem gruntu może generować około 2,4 GWh energii rocznie. To stanowi około 25% wydajności obliczonej na podstawie mocy nominalnej.
Sky Energy Turbines wylicza, że na jednym hektarze można postawić pięć turbin, które mogą produkować około 12 GWh energii rocznie.
Optymalizator parametrów energii elektrycznej
Podstawowym produktem Ecnology do tej pory był optymalizator parametrów energii elektrycznej o nazwie Watt Optimizer Analytics. Urządzenie zwiększa efektywność energetyczną, na bieżąco monitorując i optymalizując zużycie energii poprzez poprawę parametrów prądu w tym napięcia, natężenia, mocy czynnej, mocy biernej oraz niwelację zakłóceń harmonicznych.
Ecnology podkreśla, że przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej regulują napięcie energii elektrycznej w sieci jako 230 V o tolerancji +/- 10%.; natomiast urządzenia elektryczne projektowane są w taki sposób, aby mogły optymalnie pracować w zakresie od 207 V do 253 V. W praktyce oznacza to, że za wahania poziomu napięcia, które powodują nadmierne zużycie energii elektrycznej, płacą odbiorcy końcowi.
Rozwiązanie Ecnology ma optymalizować parametry prądu w sieciach elektrycznych, co generuje efekt szacowany przez Ecnology na 8-12% oszczędności na rachunkach za prąd oraz zapewnia dłuższą żywotność wykorzystywanego sprzętu. Urządzenia o nazwie Watt Optimizer Analytics stanowi ulepszoną i w pełni produkowaną w Polsce wersję swojego poprzednika. Jest wyposażone w moduł rejestracji parametrów prądu oraz generowanych oszczędności wyrażonych w kilowatogodzinach i kilogramach CO2. Dzięki wyświetlaczowi oraz dedykowanej aplikacji użytkownik może na bieżąco sprawdzać oszczędności. Firma zapewnia, że średni czas zwrotu z inwestycji to 3-4 lata.

Spółka podaje, że konkurencyjne optymalizatory napięcia obniżają napięcie, ale generują straty energii związane z tym przekształceniem, co w konsekwencji niweluje oszczędności, natomiast urządzenia Ecnology mają minimalizować straty do poziomu 0,3% przekształcanej energii.
Sieć dystrybucji
Ecnology zamierza budować struktury sprzedażowe na rynkach zewnętrznych poprzez tworzenie lokalnych podmiotów dystrybucyjnych. Pod koniec stycznia firma podpisała umowę o współpracy z Polkomtel, w ramach której urządzenie trafi do szerokiej sieci sprzedaży.
.
.
Ecnology Group rozwija swoją sieć dystrybucji poprzez współpracę z partnerami z branży energetycznej. W Polsce spółka wdrożyła system sprzedażowy oparty na subdystrybutorach i agentach sprzedażowych. Subdystrybutorzy mają współfinansować procesy między producentem a odbiorcami końcowymi, zapewniając płynność finansową i dostępność produktów na rynku. Agenci sprzedażowi, działając w modelu prowizyjnym, odpowiadają za pozyskiwanie nowych klientów i rozbudowę bazy odbiorców.
Jak zapewnia Ecnology, ta strategia pozwala na dynamiczną ekspansję, minimalizując ryzyko finansowe i zwiększając zasięg sprzedaży. Natomiast na rynkach zewnętrznych spółka zamierza budować struktury sprzedażowe poprzez tworzenie lokalnych podmiotów dystrybucyjnych.
Piotr Pająk
piotr.pajak@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Zmarnowane pieniądze i inwestorzy w butelce.
Zlikwidować monopol wielkiej trójcy energetycznej plus górnictwo, prąd będzie tani jak owoce morza w Sejmie za pisu
Kurcze, ten myk na dojenie inwestorów wraca jak bumerang co kilka lat. Pamiętacie turbinę Piskorza, która się rozleciała przy pierwszym większym podmuchu? Ilu naiwnych utopiło w tym biznesie oszczędności życia?
To się nazywa uciekanie z płaceniem podatków
Niech kupią rozrzutnik obornika
Przynajmniej nawozić siemię będą
Dzisiaj place w San Antonio Texas 13 gr na polskie z kWh plus 5 gr opłaty dystrybutora
@Texas, a pamiętasz blackout, czy jesteś świeży uchodźca, który dopiero co „po polskiemu” zapomniał? Yea?
Mają tam Laboratorium KEZO Instytutu Maszyn Przepływowych. Mogli pójść i zapytać co sądzą o tym. Brak wiedzy z fizyki z liceum albo… Tak czy inaczej wstyd.