PZU sfinansuje jedną z największych farm wiatrowych w Polsce

PZU sfinansuje jedną z największych farm wiatrowych w Polsce
Vestas

PZU włącza się w finansowanie budowy farmy wiatrowej w Białym Borze koło Szczecinka na kwotę 50 mln zł. Inwestycja realizowana przez inwestora wywodzącego się z Hiszpanii ma skutkować budową jedną z największych farm wiatrowych w Polsce.

Farma wiatrowa Biały Bór, która powstanie na terenie województwa zachodniopomorskiego, ma składać się z 42 turbin wiatrowych Vestas o łącznej zainstalowanej mocy blisko 145 MW.

W projekcie zostaną wykorzystane turbiny o jednostkowej mocy 3,45 MW i średnicy łopat wirnika 126 metrów, które zostaną zamontowane na 117-metrowych wieżach.

REKLAMA

PZU w finansowaniu tego projektu dołącza do DNB Bank oraz duńskiej rządowej agencji kredytów eksportowych EKF. 

Realizacja farmy wiatrowej Biały Bór to efekt wygranej aukcji, w której związany z hiszpańską grupą przemysłową Uriel Inversiones inwestor Uriel Renovables zapewnił sobie 15-letnie gwarancje stałych przychodów ze sprzedaży energii. Cała inwestycja ma kosztować około 675 mln zł.

REKLAMA

Zaangażowanie Grupy PZU na rzecz rozwoju zielonej energii to element realizacji jej strategii ESG na lata 2021-2024. Wspierając sektor OZE, PZU wprowadził ubezpieczenia przeznaczone specjalnie dla właścicieli urządzeń i instalacji fotowoltaicznych czy wiatrowych.

Ubezpieczyciel włączył się też w szereg dużych projektów inwestycyjnych. W połowie 2021 r. PZU ogłosił współfinansowanie budowy farm wiatrowych na łączną kwotę 150 mln zł. Obecnie zaangażowanie największego polskiego ubezpieczyciela w finansowanie budowy elektrowni wiatrowych wzrosło do 200 mln zł.

Kolejnych 300 mln zł PZU ulokował w obligacjach ESG. Przystąpił też do szerokiego porozumienia na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.

Strategia PZU zakłada również osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2024 r. Aby ten cel osiągnąć, spółki z Grupy PZU docelowo mają korzystać wyłącznie z energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. W dalszej perspektywie, do roku 2030, mają zmniejszyć własny ślad węglowy m.in. poprzez systematyczną rozbudowę floty aut hybrydowych i elektrycznych oraz rozpoczną redukcję emisji w całym łańcuchu współpracujących dostawców.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.