Sono Motors ma plan restrukturyzacji i pomysł na fotowoltaikę na ciężarówkach
Niemiecka firma, która niedawno zakończyła niepowodzeniem pilotażowy projekt swojego samochodu pokrytego ogniwami fotowoltaicznymi, potwierdziła plan restrukturyzacji. Sono Motors chce się dalej rozwijać i dostarczać swoje technologie solarne klientom z przemysłu motoryzacyjnego.
Wśród najważniejszych informacji opublikowanych w ostatnim komunikacie niemieckiej firmy należy wyróżnić tę, że Sono Motors GmbH uzyskało potwierdzenie swojego planu restrukturyzacji przez sąd w Monachium. Dla spółki jest to kluczowy krok w procesie naprawczym firmy, umożliwiający kontynuację jej działalności.
Finansowanie zapewnione
Sono Motors podpisało również umowę inwestycyjną z funduszem YA II PN (Yorkville). Inwestycja ta jest znaczącym elementem planu restrukturyzacji i wspiera finansowo niemiecką firmę, pozwalając na jej dalszy rozwój.
Z udostępnionych danych wynika, że pierwsza transza finansowania została przekazana przez Yorkville 6 lutego tego roku. Cały proces restrukturyzacji ma zostać zakończony do końca tego miesiąca.
Nowy model biznesowy i kierownictwo
Kluczowym projektem Sono Motors była budowa elektrycznego samochodu osobowego pokrytego ogniwami fotowoltaicznymi. Ten projekt jednak upadł, ponieważ niemieckiej firmie w końcu zabrakło na niego pieniędzy. Od początku 2024 r. Sono Motors implementuje nowy model biznesowy i strukturę korporacyjną. W szeregach firmy wyklarował się nowy zespół liderów, w tym dyrektorów zarządzających, którymi zostali Jana Schiermeister i Denis Azhar.
W ramach nowego modelu biznesowego przedsiębiorstwo planuje skoncentrować się na swoich najlepszych produktach. Wskazuje tu m.in. Solar Bus Kit oraz elektronikę MCU (Maximum Power Point Tracking Central Unit). Solar Bus Kit to praktycznie gotowy zestaw fotowoltaiki, który można zintegrować z niemal każdym autobusem. Wykorzystanie zestawu umożliwia obniżenie redukcji CO2, a także zwiększenie zasięgu pojazdów napędzanych całkowicie lub częściowo energią elektryczną.
.
.
Co istotne – Sono Motors zawarło już umowę z firmą Nova-Papír Zr, która stanie się pierwszym oficjalnym resellerem Solar Bus Kit. W początkowej fazie obie firmy postawiły sobie za cel sprzedaż 81 zestawów do końca 2025 r. Jak czytamy w komunikacie Sono, oczekuje się, że zawiązany kontrakt i współpraca umożliwią niemieckiej firmie wejście na rynek węgierski, a także dalej do wschodniej Europy. Sono planuje również w dalszym ciągu rozszerzać współpracę, podpisując umowy z kolejnymi resellerami.
Projekt, który nie wyszedł
Przypomnijmy, że ta sama firma, która obecnie buduje swój model biznesowy głównie na bazie zestawu fotowoltaiki gotowego do zintegrowania z autobusami i innymi typami pojazdów, jeszcze niedawno podjęła się realizacji ambitnego celu, jakim było zbudowanie i rozpoczęcie sprzedaży samochodu elektrycznego Sion. Jego karoseria miała być niemal całkowicie pokryta ogniwami fotowoltaicznymi, co miało umożliwić bieżące doładowywanie baterii i zwiększenie tym samym zasięgu pojazdu.
.
.
Samochód elektryczny Sion miał być wyposażony w 456 ogniw słonecznych, baterię litowo-żelazowo-fosforanową (LFP) o łącznej pojemności brutto 54 kWh i możliwość ładowania prądem przemiennym (AC) z mocą 11 kW. Firma pracowała również nad możliwością ładowania dwukierunkowego. W 2023 r. Sono Motors podjęło jednak decyzję o zamknięciu projektu Sion z powodu braku funduszy.
Radosław Błoński
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.