Izraelski producent falowników tnie prognozy sprzedaży

Izraelski producent falowników tnie prognozy sprzedaży
SolarEdge

Popularna na polskim rynku fotowoltaicznym marka falowników SolarEdge obniżyła prognozę sprzedaży za trzeci kwartał br. Bardzo wyraźnie obcięto prognozę dotyczącą zysku.

SolarEdge jest zobligowany do systematycznego publikowania wyników finansowych z uwagi na obecność na rynkach giełdowych. Teraz zarząd firmy poinformował o obniżeniu prognozy przychodów i zysku za trzeci kwartał. Zapowiedział też, że oczekuje znacznie niższych przychodów w ostatnim kwartale tego roku.

Prognoza przychodów za trzeci kwartał została obniżona z dotychczasowego poziomu 880-920 mln dolarów do 720-730 mln dolarów. Planowana marża została zmniejszona z kolei z 28-31 proc. do 20,1-21,1 proc., a prognozowany zysk operacyjny SolarEdge zmniejszył z poprzedniego poziomu 115-135 mln dolarów do zaledwie 12-31 mln dolarów.

REKLAMA

Wyhamowanie na kluczowym rynku

Kierownictwo firmy tłumaczy obniżenie prognoz planowanym spadkiem dynamiki instalacji w Europie, która stała się kluczowym rynkiem dla SolarEdge. Izraelska firma odnotowuje, że spowolnienie w instalacjach fotowoltaicznych na naszym kontynencie było widoczne już pod koniec lata, czyli okresu, który tradycyjnie charakteryzował się wzrostem wolumenu realizacji.

SolarEdge podkreślił, że obniżenie prognoz nie wynika z problemów związanych z bieżącymi wydarzeniami w Izraelu.

Raport finansowy za trzeci kwartał br. izraelski producent falowników ma przedstawić na początku listopada.

Rekordowy drugi kwartał

W poprzednim raporcie, za drugi kwartał br., SolarEdge chwalił się wzrostem przychodów do najwyższego poziomu w historii firmy.

REKLAMA

W drugim kwartale przychody firmy wyniosły 991,3 mln dolarów, z czego segment fotowoltaiczny wygenerował przychody na poziomie 947,4 mln dolarów. Kwartalny zysk netto firmy w ujęciu GAAP wyniósł 150,4 mln dolarów przy marży na poziomie 32 proc. (w tym 34,7 proc. wyłącznie w segmencie solarnym).

Wzrost przychodów do rekordowego poziomu izraelska firma osiągnęła mimo spadku sprzedaży na swoim kluczowym rynku w USA, gdzie jej sprzedaż zmalała o 23 proc. w porównaniu do wcześniejszego kwartału oraz o 37 proc. rok do roku. Za to w Europie producent zwiększył sprzedaż o 19 proc. kwartał do kwartału i aż o 120 proc. rok do roku.

W sumie SolarEdge w drugim kwartale sprzedał falowniki o mocy 4,3 GW(AC), z czego na USA przypadło tylko 666 MW, a na Europę 3,3 GW.

Największy udział w przychodach izraelskiego producenta w drugim kwartale miały falowniki przeznaczone dla średniej wielkości instalacji fotowoltaicznych dla sektora komercyjnego i przemysłowego, których sprzedaż wyniosła 2,6 GW. SolarEdge w drugim kwartale sprzedał także baterie o pojemności 269 MWh.

W pierwszym kwartale br. SolarEdge sprzedał falowniki o mocy 3,6 GW(AC) oraz baterie o pojemności 221 MWh.

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.