Solar Impulse pokonał kolejny etap podróży dookoła świata
Solar Impulse 2, samolot napędzany wyłącznie energią słoneczną, pokonał kolejny etap swojej podróży, lądując na lotnisku w Chongping, w chińskiej prowincji Yubei. To 5 z 12 przystanków w spektakularnym locie dookoła świata.
Kolejny etap podróży Solar Impulse 2 rozpoczął w Birmie, a za jego sterami zasiadł tym razem Bertrand Piccard. Lot do Chongping trwał aż 20 godzin i 29 minut, a Piccard pokonał odległość 1,5 tys. kilometrów.
Ponieważ samolot wleciał do Chin nad górzystymi prowincjami Yunnan i Sichuan Piccard musiał wznieść się na wyższą niż wcześniej wysokość, co wymagało założenia maski tlenowej. W nieogrzewanym kokpicie wielkości 3,8 m3 panowała wówczas temperatura -20 st. C.
W Chongping zaplanowano szereg spotkań z lokalnymi władzami oraz studentami miejscowych uczelni. Celem jest promowanie energetyki odnawialnej.
– Chiny stały się numerem jeden w energetyce wiatrowej i produkcji paneli fotowoltaicznych i jeśli spojrzymy, ile wysiłków chiński rząd wkłada w zwiększenie produkcji energii odnawialnej, nie zaskakuje to jak Solar Impulse został przywitany w tym kraju – powiedział Bertrand Piccard po wylądowaniu w Chongping.
Swój lot dookoła świata Solar Impulse rozpoczął 9 marca br. przelotem z Abu Dhabi do stolicy Omanu Muscatu.
W sumie Solar Impulse ma pokonać 35 tysięcy kilometrów. Piloci spędzą w kabinie 25 dni, a cały projekt ma potrwać 5 miesięcy. W międzyczasie piloci Solar Impulse wezmą udział w spotkaniach z władzami krajów i regionów, w których będą lądować. Celem projektu jest popularyzacja energetyki odnawialnej i symboliczne pokazanie jej możliwości.
W czasie lotów piloci będą musieli spędzić dziesiątki godzin w ciasnym, nieogrzewanym kokpicie o pojemności 3,8 m3, w którym temperatury będą sięgać od -40 do +40 st. C. Najdłuższe przeloty nad Pacyfikiem i Atlantykiem zajmą około 5 dób.
W konstrukcji samolotu Solar Impulse 2 wykorzystano ponad 17 tys. ogniw fotowoltaicznych. Samolot ma lecieć na średniej wysokości 5,8 tys. metrów, z prędkością około 50-100 km/h.
Kolejny etap podróży Solar Impulse to przelot do miasta Nanjing we wschodnich Chinach. Za sterami solarnego samolotu zasiądzie tym razem drugi z pilotów Solar Impulse – André Borschberg.
gramwzielone.pl