Spółka z rynku PV poszuka funduszy w crowdinvestingu

Spółka akcyjna Naster planuje w przyszłym roku zadebiutować na rynku NewConnect. Krokiem w tym kierunku ma być kampania crowdinvestingowa promowana na platformie Crowdway. Naster chce pozyskać z niej ponad 2,6 mln zł.
Naster SA łączy sprzedaż energii i gazu ze sprzedażą fotowoltaiki i pomp ciepła dla klientów biznesowych, detalicznych oraz rolników. Dotychczas Naster miał pozyskać ponad 20 tys. klientów na terenie całej Polski.
Spółka planuje debiut na rynku NewConnect w połowie 2023 roku. W realizacji tych planów ma pomóc wsparcie inwestorów otrzymane w ramach crowdinvestingu. Zapisy na akcje Naster SA ruszyły w tym tygodniu. Kampania crowdinvestingowa prowadzona jest na platformie Crowdway.
– Strategia Naster SA zakłada długofalowe podejście do rynku odnawialnych źródeł energii. Już 5 lat temu podjęliśmy decyzję o wejściu na giełdę. Kierowaliśmy się długofalowym założeniem, że chcemy pozyskać finansowanie na rozwój farm i dostaw zielonej energii dla klientów biznesowych, a nie modą czy zwiększonym popytem na sprzedaż fotowoltaiki – mówi Maciej Sieracki, założyciel i CEO spółki Naster.
Założenia emisji
W ramach finansowania społecznościowego Naster chce zebrać 2,6 mln zł. Większość pozyskanej kwoty ma być przeznaczona na rozwój sprzedaży pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznych dla klientów biznesowych w modelu EaaS (Energy-as-a-Service).
– W ciągu najbliższych 10 lat widoczny będzie wzrost rynku OZE i rozwój spółek, które zajmują się tą tematyką. Obecne chwilowe wyhamowanie stanowi dla Naster okazję do dynamicznego wzrostu, dlatego chcemy najpierw pozyskać finasowanie w crowdfundingu, a już w przyszłym roku wejść na New Connect – mówi Maciej Sieracki.
Energy-as-a-Service
W tym roku firma podpisała umowę z nieujawnionym z nazwy globalnym liderem rynku farm fotowoltaicznych w modelu abonamentowym (Energy as a Service).
– Trzeba też pamiętać, że rdzennym biznesem Naster SA jest kontraktacja energii. Dzięki temu nie tylko lepiej rozumiemy rynek, ale także jesteśmy w stanie przetrwać różne zawirowania na rynku OZE. Zawsze najbardziej skupialiśmy się na kliencie biznesowym, więc spowolnienie na rynku stanowi dla nas szansę na rozwój – wyjaśnia Sieracki.
Naster chce oferować dostawę odnawialnej energii elektrycznej pochodzącej z elektrowni fotowoltaicznych zainstalowanych u klienta (Energy-as-a-Service). To pozwoli klientom biznesowym uzyskać niższe ceny energii elektrycznej bez inwestowania na początkowym etapie własnych środków.
Pozyskane z emisji akcji pieniądze spółka częściowo ma przeznaczyć na intensyfikację działań sprzedażowych w obszarze EaaS, zabezpieczenie stanów magazynowych i zakup komponentów do budowy instalacji.
Pompy ciepła na fali
Naster planuje także rozwijać sektor sprzedaży pomp ciepła. W swojej ofercie ma urządzenia różnych producentów (Buderus, Panasonic, LG, Bosch, Hyundai, FoxAir).
Środki pozyskane w ramach emisji mają być w części (800 tys. zł) przeznaczone na rozwój oddziałów zajmujących się w firmie pompami ciepła, zwiększenie stanów magazynowych i otwarcie salonów pomp ciepła w kolejnych województwach.
Z kolei 300 tys. zł z planowanej puli ma zasilić obszar fotowoltaiki. Oferta Naster obejmuje instalacje PV dla sektora małych i dużych przedsiębiorstw, a także duże instalacje fotowoltaiczne przeznaczone dla przedsiębiorstw energochłonnych.
Farma fotowoltaiczna o mocy 1 MWp
Jak podaje spółka, część pozyskanego z emisji kapitału w wysokości 900 tys. zł ma być przeznaczona na zakup i realizację testowego projektu farmy fotowoltaicznej o mocy 1 MWp.
Środki z kampanii zapewnić mają niezbędny wkład własny. Naster planuje podpisanie umów cPPA z małymi i średnimi firmami już współpracującymi ze spółką. Firma zakłada również realizację dalszych tego typu projektów w przyszłości.
Barbara Blaczkowska
barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.