Esoleo wykona 300 instalacji PV dla sieci sklepów Dino
Do końca tego roku Esoleo wykona dla sieci Dino Polska 300 instalacji fotowoltaicznych, których łączna moc wyniesie blisko 12 MW. W ten sposób liczba instalacji PV zrealizowanych dla tego klienta przez Esloeo wzrośnie do 500. – Instalacje fotowoltaiczne to najlepszy sposób na zabezpieczenie się przed rosnącymi cenami energii elektrycznej, zarówno dla firm jak i gospodarstw domowych – podkreśla prezes Esoleo, Mariusz Klimczak
Esoleo, dostawca instalacji fotowoltaicznych z Grupy Polsat Plus, podpisało kolejną umowę z Dino Polska S.A. na montaż 300 instalacji, każda o mocy 39,6 kWp, które zasilą sklepy zieloną energią.
W ramach pierwszego kontraktu zrealizowanego w latach 2020-2021 spółka uruchomiła dla Dino Polska już 200 dachowych elektrowni PV.
– Dino to przykład dużej sieci sklepów, która, decydując się na fotowoltaikę, dba zarówno o swój biznes, zabezpieczając się przed rosnącymi cenami energii, ale też troszczy się o czyste powietrze w Polsce – mówi Mariusz Klimczak, prezes Esoleo.
– Naszymi klientami są zarówno największe sieci w kraju jak i te, które posiadają kilka sklepów, bo własne elektrownie fotowoltaiczne to dobra inwestycja na przyszłość. Wzrosty cen energii dotykają zarówno gospodarstwa domowe, jak i polskie przedsiębiorstwa, dlatego jednym i drugim oferujemy rozwiązanie, które dzięki produkcji własnego prądu daje oszczędności i przewidywalność wydatków – dodaje.
Do końca 2022 roku moc instalacji fotowoltaicznych na dachach sklepów należących do Dino Polska wyniesie kilkadziesiąt megawatów.
– Jedna firma może zdecydować się na farmę fotowoltaiczną, czyli dużą elektrownię słoneczną zlokalizowaną w jednym miejscu lub na wiele instalacji rozsianych po całej Polsce. Budowa nawet dużej ilości mikroinstalacji jest jednak łatwiejsza i szybsza – zwraca uwagę Krzysztof Dziaduszyński, członek zarządu Esoleo.
Będzie to kolejna duża realizacja Esoleo, obok uruchomionej pod koniec października 2021 r. największej w Polsce farmy fotowoltaicznej w Brudzewie o mocy 70 MW, którą firma wykonała dla grupy ZE PAK.
Esoleo podkreśla, że inwestycje realizowane dla Dino Polska przejdą kilkuetapowy proces, który ma na celu zapewnienie bezpiecznego i długotrwałego korzystania z instalacji dopasowanej do potrzeb i aspektów technicznych budynku. Złoży się na to m.in. audyt, który ma zostać przeprowadzony przy użyciu dronów.
Dino Polska jest siecią działającą w segmencie średniej wielkości supermarketów i należy do najszybciej rozwijających się sieci pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.
Przed rokiem Dino Polska zapowiedziało, że podwoi liczbę instalacji fotowoltaicznych na swoich sklepach – w efekcie ich wolumen wzrośnie do 800, a łączna moc wszystkich elektrowni PV na dachach supermarketów tej sieci osiągnie 33 MW. Daje to średnią moc instalacji na poziomie 41,25 kW.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.