Przepis na dynamiczny rozwój dystrybutora fotowoltaiki
Dbanie o relacje w biznesie to kluczowa strategia przynosząca firmie korzyści. Każda firma ma na to swój przepis. Z takiego założenia wychodzi także Spółka Manitu Solar, która od początku swojej działalności stawia na wysoką jakość obsługi i budowanie długofalowych relacji.
Spółka Manitu Solar PL powstała w kwietniu 2015 roku. W pierwszym roku działalności zatrudniała jedną osobę, dziś daje pracę ponad 30 pracownikom i stale rośnie w siłę. Od początku funkcjonowania jest dystrybutorem wysokiej klasy komponentów instalacji PV. Aktualnie firma jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek, jak Fronius, Solaredge czy Goodwe (falowniki) i LG, Trina Solar, JA Solar, Canadian Solar (moduły), K2 Systems (konstrukcje). Posiada w Polsce dwa magazyny – główny w Warszawie i lokalny w Gdańsku.
Biznes na wysokim poziomie
Jak twierdzi dyrektor handlowy Manitu Solar Tomasz Łazarek „trwałe i długofalowe relacje to jedna z najważniejszych wartości firmy, która jest miernikiem sukcesu”. Spółka buduje je na wielu poziomach: producent – dystrybutor – instalator; dystrybutor – instalator; dystrybutor – stowarzyszenia branżowe.
Dostępność i terminowość dostaw to klucz do zadowolenia klientów.
Innowacje i ciągłe udoskonalanie są wpisane w strategię działania Manitu Solar Sp. z o. o. W taki sposób dobiera partnerów biznesowych, aby wspólna kooperacja w efekcie doprowadzała do zadowolenia finalnego odbiorcy. Skoncentrowana jest wyłącznie na dystrybucji, dlatego świadomie wybiera i oferuje tylko najlepsze rozwiązania uznanych producentów, bo tylko z dobrą jakością chce się kojarzyć. Rozwiązania, które proponuje, wcześniej sprawdza i dzieli się tą wiedzą z klientami. Bardzo ceni sobie dobrą współpracę, która opiera się na zrozumieniu biznesu każdej ze stron.
– Naszą działalność zaczęliśmy 12 lat temu od biznesu instalacyjnego, więc wiemy, co to znaczy być na dachu i znamy problemy, z którymi na co dzień zmagają się instalatorzy. Dziś skupiamy się wyłącznie na dystrybucji, ponieważ nie chcemy być konkurencją, a wiarygodnym partnerem biznesowym dla naszych klientów – podkreśla Piotr Kisiel, członek zarządu i dyrektor zarządzający Manitu Solar.
Dostępność i terminowość dostaw to klucz do zadowolenia klientów. Dystrybutor współpracuje z producentami, którzy nie zawodzą i mają świadomość, że sprostanie oczekiwaniom klienta jest najważniejsze.
– Traktujemy klienta tak, jakbyśmy chcieli być sami obsłużeni. Podchodzimy do klienta nie tylko biznesowo, ale indywidualnie. Wsłuchujemy się w jego potrzeby i oferujemy rozwiązanie jakie sami wybralibyśmy w jego sytuacji. To powoduje, że możemy myśleć o długofalowej współpracy. Dzięki temu wzrastają nasi klienci, a dzięki naszym klientom również my. Lojalność wobec klientów zawsze się opłaca, dlatego dbamy o nich na każdym etapie współpracy – mówi dyrektor handlowy Tomasz Łazarek.
Siedziba Manitu Solar w Warszawie.
Szkolenia dla klientów są nieodłącznym elementem strategii firmy.
Firma dużo wymaga od siebie, ale też od firm współpracujących. Stale zdobywa nowe umiejętności i wiedzę w temacie modułów i konstrukcji fotowoltaicznych. Szkoli swoich pracowników i nawiązuje relacje biznesowe tylko z takimi dostawcami, którzy cały czas prowadzą badania, testują oraz udoskonalają swoje produkty.
Zależy jej na tym, aby Instalatorzy dobrze znali produkty, i aby byli konkurencyjnym i profesjonalnym wsparciem dla finalnego odbiorcy, dlatego organizuje bezpłatne szkolenia.
W pierwszej połowie 2021 roku w szkoleniach Manitu Solar wzięło udział 950 uczestników. Dzięki wyszkolonym instalatorom, poziom satysfakcji finalnego klienta rośnie.
Aby jeszcze szybciej się rozwijać, Manitu Solar wstąpiło do Stowarzyszenia Branży Fotowoltaicznej Polska PV. Jest to pozarządowa organizacja, której głównym celem jest propagowanie oraz promocja rozwoju fotowoltaiki w Polsce. Zrzesza szerokie spektrum firm z branży fotowoltaicznej od producentów urządzeń poprzez dystrybutorów, po firmy wykonawcze.
Rozwój fotowoltaiki w Polsce
Według opinii i badania na temat instalacji fotowoltaicznych z maja 2021, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, prawie połowa respondentów nieposiadających aktualnie instalacji fotowoltaicznych zamierza zainwestować w nie w przyszłości (49 proc.). 61 proc. z nich planuje to zrobić w ciągu najbliższego roku.
Respondenci planują inwestycję w instalację fotowoltaiczną przede wszystkim ze względu na oszczędność pieniędzy (73 proc.) oraz ekologię (35 proc.). 84 proc. użytkowników instalacji fotowoltaicznych ocenia je pozytywnie. Zadowolenie wzbudzają przede wszystkim oszczędności (56 proc.), korzystanie z ekologicznego źródła energii (16 proc.) oraz niezależność związana z posiadaniem własnego prądu (14 proc.).
Wymienione argumenty, jak również obserwacje polskich gospodarstw domowych i pozajmowane terminarze u instalatorów, świadczą o tym, że branża stale jest w fazie rozkwitu.
Spółka Manitu Solar rozwija się również dynamicznie wraz z rozwojem całej branży w Polsce.
– Budując satysfakcjonujące relacje na każdym poziomie działalności wpływamy na zadowolenie finalnego odbiorcy. A zadowolony klient jest najlepszą referencją i rekomendacją. Dlatego nasze przychody rosną z roku na rok o ok 40-50 proc. – mówi Piotr Kisiel
artykuł sponsorowany