Saule pokazało nowy perowskitowy produkt

Saule pokazało nowy perowskitowy produkt

Saule Technologies wprowadza do oferty pierwsze na świecie elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe PESL, zasilane perowskitowymi ogniwami fotowoltaicznymi. Urządzenie ma umożliwiać bezprzewodową zmianę wyświetlanych na nim komunikatów, a jego żywotność ma sięgać 10 lat.

Etykiety PESL (Perovskite Electronic Shelf Label) to już drugi produkt Saule Technologies wykorzystujący ogniwa perowskitowe. Po wielkowymiarowych ogniwach przeznaczonych na fasady budynków przyszedł czas na kolejne rozwiązanie. Tym razem jest to produkt z kategorii IoT – inteligentny system obsługi etykiet elektronicznych, zasilanych nie baterią – jak w przypadku tradycyjnych etykiet ESL – ale ogniwem perowskitowym.

Jak zapewnia Saule Techmologies, etykiety elektroniczne z własnym, praktycznie niewyczerpywalnym źródłem zasilania,  niewymagające kosztownej i czasochłonnej wymiany baterii, są nie tylko tańsze i wygodniejsze w eksploatacji od etykiet ESL.

REKLAMA

Wykorzystujące perowskitowe ogniwa fotowoltaiczne etykiety PESL mają być przełomowym rozwiązaniem także dzięki zapewnianym unikalnym możliwościom komunikowania się z klientami punktów handlowych. Znacznie skracają czas obsługi etykietowania produktów – i co najważniejsze – pozwalają weryfikować ceny w czasie rzeczywistym.

Saule zapewnia, że ogniwa perowskitowe są znacznie bardziej wydajne niż wykorzystywane np. w kalkulatorach ogniwa z amorficznego krzemu, a ponadto zachowują wysoką sprawność w sztucznym świetle. Ogniwa mają działać wydajnie nawet wtedy, gdy promienie światła – np. z lamp sufitowych – padają na nie pod dużym kątem, mogą zatem zasilać także etykiety produktów na dolnych półkach. Są ponadto, w odróżnieniu od ogniw krzemowych, bardzo cienkie, lekkie i elastyczne.

Dzięki tym atutom ogniwa perowskitowe nie zabierają dużo miejsca na etykiecie PESL, a mimo to mają być na tyle wydajne, aby zasilić obsługujące ją urządzenia elektroniczne, w tym wyświetlacz i moduł komunikacji bezprzewodowej. Pozwoli to obsłudze zdalnie zmieniać wyświetlany na etykiecie komunikat nawet kilkanaście razy na dobę, co umożliwi m.in. skuteczniejszą sprzedaż produktów o kończącym się terminie ważności.

Saule Technologies ma oferować nie tylko etykiety PESL, ale także kompletne, zintegrowane systemy informatyczno-sprzętowe, z wykorzystaniem obsługujących etykiety PESL przekaźników danych i możliwości obliczeniowo-analitycznych chmury. Zmiany cen mają być przeprowadzane centralnie i synchronicznie we wszystkich placówkach handlowych danej sieci.

REKLAMA

– Możliwości tego rozwiązania są oszałamiające. Jednym kliknięciem można będzie zmieniać ceny w tysiącach sklepów, na milionach półek. Na rynku elektronicznych etykiet cenowych nie ma dziś równie atrakcyjnej oferty. To pozwala nam wierzyć, że Saule Technologies odegra kluczową rolę we wzroście rynku elektronicznych etykiet cenowych w najbliższych latach – mówi Artur Kupczunas, CEO Saule Technologies.

CEO Saule przywołuje wyliczenia autorów raportu Reportlinker, zgodnie z którymi ten rynek ma urosnąć z 1,8 mld dolarów w 2020 r. do 7,1 mld dolarów w 2026 r.

– To bardzo dużo, ale my liczymy na jeszcze więcej. Raport ten był przygotowany przed debiutem rynkowym naszej technologii, a przecież etykiety PESL to pod każdym względem przełom – mówi Artur Kupczunas, CEO Saule Technologies.

Etykiety PESL od Saule Technologies, są wyposażone w wyświetlacz e-ink (dwu- lub trójkolorowy), moduł komunikacji bezprzewodowej oraz perowskitowe ogniwo fotowoltaiczne jako źródło zasilania. Saule Technologies oferuje etykiety PESL w różnych kształtach, barwach i rozmiarach (od 1,54’’ do 12,5’’).

Poza ceną etykiety PESL mogą wyświetlać dodatkowy tekst i grafikę, wyświetlacz może zatem służyć jako skuteczna platforma dodatkowych komunikatów: reklam czy anonsów o promocjach. Przy zdalnym zmienianiu zawartości wyświetlacza do 15 razy na dobę, żywotność etykiety oceniania jest na około 10 lat.

Pierwsze testy technologii PESL będą realizowane we współpracy z Google Cloud Platform. Wrocławska firma zyskała także wsparcie Grupy Maspex, która wprowadzi do wybranych sklepów etykiety PESL, aby móc zmierzyć wpływ tego typu rozwiązań na efektywność sprzedaży i opłacalność biznesową. Ponadto w obszarze etykiet Saule ma współpracować z PKN Orlen.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.