Columbus startuje z nową ofertą dla prosumentów
W listopadzie Columbus Energy uruchomił nową ofertę w zakresie sprzedaży fotowoltaiki dla gospodarstw domowych. Klienci Columbusa mają do wyboru trzy warianty usług związanych z montażem instalacji fotowoltaicznej: smart, smart+ i pro.
W pakiecie pro Columbus zaoferuje najlepsze dostępne w jego ofercie moduły fotowoltaiczne – wysokowydajne monokrystaliczne panele 370 MWT z czarną ramą, które będą obsługiwane przez inwerter Solis lub mikroinwertery w przypadku bardziej skomplikowanego dachu. Ponadto w pakiecie dostępne będą wyższej jakości zabezpieczenia elektryczne oraz dodatkowe usługi, w tym Columbus Care. Oprócz 15-letniej gwarancji na wszystkie komponenty instalacji oraz serwis, klienci mają otrzymać bardziej szczegółową roczną analizę pracy instalacji wraz z konsultacją dedykowanego doradcy energetycznego. Mają też liczyć na szybszy montaż, który zostanie przeprowadzony do 7 dni od momentu finalizacji transakcji, a także na całodobową obsługę klienta 24/7 oraz serwis na żądanie.
W ramach tej oferty zapewnione jest także korzystniejsza oferta finansowania z RRSO od 4,5 proc. oraz roczne ubezpieczenie instalacji all risk, obejmujące także ryzyko przerwy w działaniu instalacji spowodowane np. brakiem dostępu do sieci.
Z kolei w pakietach smart i smart+ klienci mają otrzymać monokrystaliczne panele Sunport 460 MWT ze srebrną ramą, inwerter Solis, a także pakiet zabezpieczeń elektrycznych w wersji podstawowej oraz montaż instalacji w okresie do 20 dni kalendarzowych., licząc od momentu finalizacji transakcji.
Oferta finansowania w pakietach smart i smart+ wynosi od 5,5 proc. RRSO. Dla klientów smart+ biuro obsługi Columbusa ma być dostępne całodobowo przez 7 dni w tygodniu, aktywna ma być także usługa Challenge oznaczająca serwis na żądanie w 48 godzin.
Opisując nową ofertę, Columbus Energy zwraca uwagę na parametr, jakim jest gęstość mocy, który pokazuje wielkość mocy uzyskiwaną z 1 m2 panelu fotowoltaicznego. Spółka ma oferować moduły Sunport o jednej z najwyższych na rynku gęstości mocy wynoszącej 206 Wp/m2.
Columbus Energy to największa firma na krajowym rynku domowej fotowoltaiki. Według szacunków Instytutu Energetyki Odnawialnej, udział w rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych pod względem zainstalowanej mocy, który osiągnęła w ubiegłym roku ta spółka, wyniósł 27,7 proc. Do końca pierwszego półrocza 2021 roku Columbus zrealizował 43,5 tysiąca instalacji na terenie całej Polski o łącznej mocy wynoszącej 298 MW.
W pierwszym i drugim kwartale 2021 roku Columbus wypracował odpowiednio 153,6 mln zł oraz 174,4 mln zł przychodów. Zysk netto za oba kwartały wyniósł odpowiednio 8,6 mln zł oraz 7,5 mln zł.
Te wyniki są jednak gorsze od wypracowanych w dwóch ostatnich kwartałach zeszłego roku, kiedy Columbus wypracował zysk netto wynoszący odpowiednio 24,4 mln zł oraz 22,5 mln zł przy przychodach rzędu 211,4 mln zł oraz 193,7 mln zł.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.