Wzrost sprzedaży SolarEdge mimo problemów w przemyśle PV

Izraelski producent w trzecim kwartale 2021 r. po raz kolejny zwiększył przychody – mimo nasilających się problemów przemysłu PV związanych z dostawami komponentów wykorzystywanych do produkcji elektroniki do instalacji fotowoltaicznych.
SolarEdge w komunikacie na temat sytuacji na rynku fotowoltaicznym w kwartale, którego dotyczy najnowszy raport finansowy, podkreśla „bezprecedensowe” problemy w łańcuchu dostaw dla przemysłu fotowoltaicznego. Dodatkowo produkcję izraelskiej firmy w minionym kwartale ograniczyło spowodowane restrykcjami COVID-owymi zamknięcie na 12 tygodni fabryki w Wietnamie.
Mimo to SolarEdge w minionym kwartale zwiększył przychody o 10 proc. w porównaniu do wcześniejszego kwartału oraz o 56 proc. w zestawieniu z przychodami z analogicznego kwartału z zeszłego roku. Wyniosły one 526,4 mln dolarów, w tym przychody wyłącznie osiągnięte ze sprzedaży produktów solarnych miały 90-procentowy udział.
Zysk netto w ujęciu non-GAAP wyniósł 82,1 mln dolarów, co oznacza wzrost o 13 proc. w porównaniu do zysku z wcześniejszego kwartału oraz 25 proc. w zestawieniu z zyskiem z trzeciego kwartału zeszłego roku.
Marża firmy na sprzedaży produktów solarnych wyniosła 36,6 proc. i była niższa od marży osiągniętej we wcześniejszym kwartale (37,4 proc.), ale przewyższyła marżę z analogicznego kwartału 2020 roku (34,8 proc.).
W minionym kwartale SolarEdge sprzedał falowniki o mocy 1,9 GW(AC), co jest lepszym wynikiem od osiągniętego w drugim kwartale tego roku (1,64 GW) oraz w pierwszym kwartale (1,69 GW).
W całym 2020 roku SolarEdge sprzedał 662 tys. falowników o łącznej mocy 6,1 GW(AC) oraz 15,5 mln optymalizatorów mocy. Najlepszy w ubiegłym roku był pierwszy kwartał, w którym Izraelczycy sprzedali 202 tys. falowników oraz 5,06 mln optymalizatorów.
Izraelska firma podniosła prognozę sprzedaży na cały 2021 rok – z 520-540 mln dolarów zakomunikowanych w poprzednim kwartalnym raporcie finansowym na 530-560 mln dol. W tym przychody z segmentu solarnego mają wynieść 490-515 mln dolarów.
Średnia całoroczna marża ze sprzedaży produktów PV ma zmieścić się w przedziale 31-34 proc.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.