Międzynarodowa współpraca szansą dla polskiego rynku PV

Międzynarodowa współpraca szansą dla polskiego rynku PV
Solare

Doświadczenie światowego producenta i wiedza polskiej spółki fotowoltaicznej to dwa kluczowe składniki nowej współpracy strategicznej na rynku PV. Nowa marka paneli fotowoltaicznych Energia Polska Solare ma szansę wzmocnić szybko rozwijający się polski rynek PV. Również w obliczu trudnej sytuacji na rynku energetycznym.

Polski rynek fotowoltaiczny rozwija się w bardzo szybkim tempie. Według raportu „Rynek Fotowoltaiki w Polsce 2021” Instytutu Energetyki Odnawialnej w 2020 roku Polska zajęła 4. miejsce pod względem przyrostu mocy zainstalowanej PV wśród państw Unii Europejskiej. Eksperci są zgodni – w kolejnym roku utrzymamy wysoką pozycję w tym zestawieniu, ale musimy wspierać krajowe technologie oraz polskich dostawców rozwiązań.

Międzynarodowa działalność z korzyścią dla przyszłych prosumentów

REKLAMA

Potrzebę tę rozumieją polscy przedsiębiorcy. Energia Polska Solare, jedyna polska spółka oferująca zarówno sprzedaż i montaż instalacji PV, sprzedaż energii oraz bilansowanie handlowe, podjęła strategiczną decyzję o współpracy z międzynarodowym producentem paneli fotowoltaicznych – Sunova Solar, który swoje rozwiązania dostarcza do ponad 30 krajów i do tej pory współtworzył farmy PV o mocy nawet 8 MW.

– W tej nowej, transgranicznej współpracy chcemy połączyć światową wiedzę Sunova Solar z doświadczeniem na polskim rynku energetycznym Energii Polskiej Solare. Od samego początku rozmów wiedzieliśmy, że jakość i wydajność paneli będzie priorytetem. Chcemy, aby biznes w pełni wspierał polskich prosumentów oraz transformację energetyczną – komentuje współpracę Mateusz Kania, prezes zarządu Energii Polskiej Solare.

Produkcja paneli pod marką Energia Polska Solare już ruszyła, a ich właściwości spełniają najwyższe międzynarodowe standardy. Odporność na korozję amonową oraz solną, doskonała konwersja energii nawet przy ograniczonym naświetleniu i wydajność powyżej 80% po 25 latach użytkowania – wszystko to potwierdzone certyfikatami, m.in. ISO 9001, ISO 14001 oraz OHSAS 18001.

Przemiany rynku energetycznego trwają

REKLAMA

Sytuacja na rynku energetycznym w całej Europie jest skomplikowana. Wszyscy mają świadomość rosnących cen energii elektrycznej oraz paliwa gazowego, które będą utrudniać prowadzenie rentownej działalności. O ile zmiany te są wywołane decyzjami międzynarodowych organów oraz wynikają z trudnej sytuacji geopolitycznej, na które polscy przedsiębiorcy nie mają żadnego wpływu, mogą oni poszukiwać innych dróg radzenia sobie z kryzysem

Sięgnięcie po własne źródło produkcji energii elektrycznej jest jednym z najczęściej wymienianych przez ekspertów sposobów na zapewnienie sobie niezależności energetycznej. W ubiegłym miesiącu Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało o czwartej edycji programu Mój Prąd, a jego budżet planowany jest na ok. 1 mld zł.

Czwarta edycja Mojego Prądu przewiduje wsparcie również dla magazynowania wyprodukowanej energii elektrycznej u prosumenta, co pomoże z trudnościami dotykającymi wirtualne magazyny energii. Beneficjenci programu będą mogli przeznaczyć dotacje również na zakup punktów ładowania samochodów elektrycznych, których w Polsce przybywa, również dzięki programowi Mój Elektryk.

– Cieszę się, że możemy naszym klientom oraz partnerom handlowym oferować produkty najwyższej jakości. Widzimy po rozmowach z klientami, że czują ulgę, że rynek fotowoltaiczny ma im do zaoferowania coś, co ułatwia prowadzenie biznesu lub po prostu zapewnia znaczące oszczędności na energii elektrycznej. Zwłaszcza, że planujemy kolejne ważne współprace z międzynarodowymi markami, z których będą mogli korzystać również entuzjaści elektromobilności – komentuje sytuację na rynku energetycznym Marek Czocher, dyrektor sprzedaży Energii Polskiej Solare.

Więcej o obecnych i przyszłych projektach i produktach Energii Polskiej Solare można przeczytać w ich mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej www.solare.pl.

artykuł sponsorowany