Sunday Energy zwiększa przychody ponad 6-krotnie
Hurtownia fotowoltaiczna Sunday Energy SA wyraźnie zwiększyła sprzedaż w pierwszej połowie 2021 roku, osiągając 7,98 mln zł przychodów wobec 1,18 mln w okresie sprzed roku. Spółka w najbliższych tygodniach planuje złożyć dokument związany z dopuszczeniem akcji do obrotu i debiutem na NewConnect.
Zysk netto Sunday Energy SA w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniósł 0,43 mln zł wobec 0,17 mln zł w okresie styczeń-czerwiec 2020 r.
W ujęciu bilansowym spółka na koniec pierwszego półrocza 2021 r. skokowo zwiększyła kapitał własny – do 4,79 mln zł wobec 0,26 mln zł przed rokiem oraz sumę bilansową – do 8,25 mln zł z 1,38 mln zł.
Sunday Energy podkreśla, że wyniki sprzedażowe i finansowe zostały wypracowane w pełni z działalności handlowej.
Działalność Sunday Energy opiera się na imporcie i sprzedaży paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów OZE – m.in. inwertery, pompy ciepła, magazyny energii. Spółka kieruje swoją ofertę również do klientów indywidualnych poprzez sklep e-commerce i rozwija projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych.
W drugim obszarze Sunday Energy rozwija usługi dla rynku PV – w tym rozwiązania mające poprawić komunikację oraz rozwój narzędzi do zarządzania ofertami i usługami w relacjach B2C i B2B.
Spółka w lipcu uruchomiła serwis SundayMarket, czyli outlet OZE dedykowany klientom indywidualnym i biznesowym, producentom oraz dystrybutorom.
Zarząd Sunday Energy spodziewa się odnotowania pierwszej sprzedaży w tym obszarze w przyszłym roku.
Dodatkowo Sunday Energy oferuje usługi wsparcia dla instytucji finansujących rynek OZE w zakresie demontażu, testowania, serwisu, magazynowania i dalszej odsprzedaży komponentów instalacji.
Oprócz działalności na polskim rynku Sunday Energy rozpoczął działania także na pierwszych rynkach zagranicznych – najpierw na Węgrzech, a następnie w krajach bałtyckich pod marką Sunday Energy Baltic.
– Mimo niesprzyjających warunków pogodowych w I kwartale oraz zmian rynkowych, m.in. związanych z przejściowym okresem w realizacji programu Mój Prąd, nasza spółka efektywnie zrealizowała zakładane plany w obszarze wzrostu skali biznesu i rozwoju nowych linii, jak specjalistyczna platforma marketplace: SundayMarket. Trzeci kwartał dla naszej firmy przebiega udanie i zgodnie z oczekiwaniami, co mamy nadzieję pozytywnie przełoży się na przyszłe wyniki finansowe – komentuje Michał Sochacki, prezes Sunday Energy SA.
Zarząd Sunday Energy w najbliższych tygodniach planuje złożyć dokument związany z dopuszczeniem akcji do obrotu i debiutem na NewConnect, co miałoby nastąpić jeszcze w tym roku.
– Niebawem ukończymy prace związane z dokumentem informacyjnym, związanym z dopuszczeniem obecnych akcji do obrotu. Chcemy go złożyć na giełdę na przełomie sierpnia i września. Następne kroki są niezależne od nas, ale obserwując rynek i tempo prac administracyjnych prowadzonych przy ostatnich debiutach, spodziewamy się upublicznienia akcji Sunday Energy w czwartym kwartale bieżącego roku. Debiut odbyłby się rok po przeprowadzeniu publicznej emisji akcji, dzięki której efektywnie rozwinęliśmy spółkę i jej wartość z korzyścią dla wszystkich akcjonariuszy – informuje Michał Sochacki.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.