Keno zwiększa dostawy modułów największego producenta na świecie

Keno zwiększa dostawy modułów największego producenta na świecie
Keno

Keno, obecnie jeden z największych polskich dystrybutorów kompletnych systemów fotowoltaicznychzawarł kolejny znaczący kontrakt, aby zagwarantować dostępność towaru swoim klientom poinformował Łukasz Fabiański, dyrektor handlowy Keno Sp. z o.o.

W jaki sposób planujecie w najbliższym czasie zapewnić swoim klientom stały dostęp do poszukiwanych przez nich produktów?

Łukasz Fabiański, Keno: – Przede wszystkim prognozujemy zachowania rynku oraz uzupełniamy i zabezpieczamy nasze stany magazynowe, aby w pełni przygotować się na możliwe ograniczenia dostępności towarów. W tym celu podpisaliśmy kontrakt opiewający na ponad 0,5 GW z jednym z największych producentów modułów fotowoltaicznych, firmą LONGi.

REKLAMA

Tak ogromna ilość zakontraktowanych modułów wymaga zapewne ścisłej współpracy. Z czego wynika tak rozległa kooperacja?

– Naszą współpracę z firmą LONGi rozpoczęliśmy na początku 2019 roku. Od tego czasu sukcesywnie ją rozszerzamy dzięki wzajemnemu zaufaniu, zaangażowaniu oraz obustronnej inicjatywie. Jak wynika z analiz Instytutu Energetyki Odnawialnej opublikowanych w 2020 roku, Keno uzyskało pierwsze miejsce na rynku PV pod względem łącznej mocy sprzedanych modułów fotowoltaicznych, wśród firm objętych badaniem.

Nie sposób również nie wspomnieć o tym, że ponad połowę tych modułów stanowiły produkty LONGi Solar.



Czy wcześniej Keno decydowało się na podjęcie takiej współpracy?

REKLAMA

– Tak. Już pod koniec listopada 2020 roku informowaliśmy rynek o tym, że na zbliżający się wówczas 2021 rok zapewnimy dostępność modułów LONGi na poziomie 300 MW. Nasza baza klientów nieustannie się rozwija, a popyt rynku zauważalnie rośnie.

W tym momencie popyt przewyższa podaż, w związku z tym naturalną decyzją było podjęcie kooperacji z producentem, który sprosta potrzebom polskich instalatorów i będzie w stanie zapewnić dostawy na poziomie 0,5 GW.

Jakie korzyści uzyskają klienci, dzięki współpracy z Keno?

– Przede wszystkim dajemy gwarancję stabilności finansowej. W 2020 roku osiągnęliśmy obrót na poziomie 1,1 mld zł.

Świadczymy kompleksowe usługi. Każdy z naszych klientów otrzymuje dedykowanego doradcę, wsparcie techniczne i projektowe oraz dostęp do platformy B2B, umożliwiającej m.in. tworzenie ofert dla siebie oraz klienta końcowego, jak również udział w bezpłatnych szkoleniach prowadzonych przez ekspertów branży fotowoltaicznej. Dbamy o nasze stany magazynowe, a nasze portfolio dobieramy tak, aby oferowało tylko najwyższej jakości produkty.

 

PAP MediaRoom