Hymon w tym roku celuje w 500 mln zł

W 2020 roku tarnowska firma Hymon Energy wyraźnie skorzystała na programie Mój Prąd. Z całkowitej mocy zainstalowanej przez nią w ubiegłym roku aż 2/3 wykonano w mikroinstalacjach o jednostkowej mocy do 10 kW. Mimo braku kolejnej edycji Mojego Prądu w pierwszej połowie 2021 r. spółka liczy, że w tym roku uda jej się jeszcze zwiększyć sprzedaż, co ma być zasługą m.in. wprowadzenia do oferty produktów marki Blaupunkt.
W ubiegłym roku Hymon Energy zrealizował instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy około 76 MW, z czego 50,4 MW wykonano w mikroinstalacjach do 10 kW, a 24 MW w mikroinstalacjach o mocy od 10-50 kW. Farmy fotowoltaiczne i instalacje PV od 50 kW do 500 kW stanowiły łącznie około 2 MW zainstalowanej mocy.
Ten podział pokazuje, jak duże znaczenie dla Hymon miała zakończona w grudniu 2020 roku druga edycja programu Mój Prąd, w którym można było ubiegać się o dotację do 5 tys. zł na montaż mikoinstalacji fotowoltaicznych o mocy nieprzekraczającej 10 kW.
Damian Krzaczek, wiceprezes spółki Hymon, ocenia w komentarzu dla Gramwzielone.pl, że również w tym roku Mój Prąd może istotnie wpłynąć na sprzedaż firmy – dzięki uruchomieniu trzeciej edycji Mojego Prądu, która ma ruszyć z początkiem lipca.
– Prognozujemy, że w tym roku nowa edycja programu Mój prąd podniesie sprzedaż o 20-30 proc. To świetna wiadomość, że w tej edycji uwzględniono nowe urządzenia, które będą mogły być dofinansowane z programu, który wyróżnia się uproszczoną procedurą i to jest jego wielki atut, w porównaniu do innych, które funkcjonują lub funkcjonowały – mówi Damian Krzaczek.
Łączna liczba modułów zainstalowanych przez firmę z Tarnowa w 2020 roku wyniosła blisko 168 tys. Prym wiodły najnowocześniejsze moduły monokrystaliczne, których zainstalowano 166 tys. Pozostałe instalacje wykonano na modułach polikrystalicznych.
Spółka prognozuje, że w najbliższych latach moc zainstalowanych przez nią modułów może osiągnąć 250-300 MW.
Tarnowska spółka w ubiegłym roku osiągnęła przychody w wysokości 306 mln złotych, a w tym roku planuje zwiększyć je do 500 mln zł. Zwiększenie sprzedaży ma być możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu do oferty modułów marki Blaupunkt.
‒ Blaupunkt wchodzi na nasz rynek, oferując wyłącznie moduły monokrystaliczne, opierające się na technologii podłoży krzemowych M-10, która zastępuje przestarzałą technologię M-6 i jest uznawana za przyszłość. Rozwiązanie gwarantuje większą wydajność i moc instalacji fotowoltaicznych ‒ mówi Damian Krzaczek.
‒ Moduły posiadają opatentowaną technologię, która pozwala osiągać większą wydajność przy słabszym oświetleniu w porównaniu z innymi produktami o podobnej mocy. Dzięki jej zastosowaniu panele mają niższą rezystencję obwodów wewnętrznych – dodaje wiceprezes Hymona.
Oferowane będą panele o mocy 400 Wp i 450 Wp z osiąganą sprawnością na poziomie 20,5-20,8 proc. Moduły zostaną objęte 15-letnią gwarancją producenta.
Hymon będzie sprzedawać także falowniki fotowoltaiczne Blaupunkt, w tym falowniki hybrydowe współpracujące z magazynami energii tej samej marki.
Ponadto tarnowska firma wprowadza do swojej oferty pompy ciepła. ‒ Dzięki pozyskaniu nowego partnera biznesowego rozszerzamy zakres oferty o pompy ciepła, w których zastosowano komponenty od znanych producentów, jak Hitachi, Danfoss i Grundfos, oraz autorskie rozwiązania elektroniczne ‒ dodaje wiceprezes Hymona.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.