Szybki rozwój rynku fotowoltaiki utrudni sprzedaż paneli?

Szybki rozwój rynku fotowoltaiki utrudni sprzedaż paneli?
Energia Polska Solare

Obroty na polskim rynku fotowoltaicznym wzrosły w 2020 r. o około 25 proc. i przekroczyły 5 mld zł, a w 2025 roku moc PV w naszym kraju ma szansę osiągnąć 7,8 GW. Powstaje coraz więcej przedsiębiorstw chcących skorzystać na rozwoju tego rynku. Czy jego rozdrobnienie utrudni sprzedawcom i brokerom dotarcie do klientów?

Jak wskazał Instytut Energetyki Odnawialnej w raporcie „Rynek fotowoltaiki w Polsce 2020”, ubiegły rok był dla branży fotowoltaicznej w Polsce prawdziwym przełomem.

Fotowoltaika stała się najszybciej rozwijającym się sektorem OZE, a co za tym idzie – przyciągnęła wielu nowych prosumentów biznesowych i indywidualnych. Przewidywany dalszy wzrost rynku tworzy przestrzeń dla firm instalacyjnych i EPC, ale wymaga także profesjonalizacji działań i poszerzania oferty.

REKLAMA

– Rozwój rynku wymusza na przedsiębiorcach ważne zmiany. Kluczem do pozyskania klienta będzie kompleksowość i wiarygodność przedstawianej oferty. Nasze doświadczenie pomogło nam dostrzec nadchodzące zmiany i właśnie dlatego od początku swojej działalności Energia Polska Solare oferuje nie tylko montaż fotowoltaiki, ale również odkup nadwyżek i sprzedaż energii. Tylko tak szeroka oferta pozostaje atrakcyjna na dojrzałym rynku – komentuje wyniki raportu dr Tomasz Żołyniak, prezes zarządu Energia Polska Sp. z o.o. oraz wiceprezes Energia Polska Solare Sp. z o.o. – spółek wchodzących w skład Grupy Energia Polska, jednego z najbardziej doświadczonych podmiotów na rynku ekologicznej energetyki. 

Na dojrzałym rynku firmy nie mogą ograniczać się do oferty montażu PV. Kluczem jest kompleksowa obsługa, której przykład daje Energia Polska Solare.

Szybki rozwój to dla sprzedaży szansa i zagrożenie

Rozwój sektora fotowoltaiki w 2020 roku w dużej mierze wspomagany był dotacjami w ramach rządowego programu Mój Prąd, a także ulgami podatkowymi. Eksperci przewidują, że trend ten utrzyma się również w 2021 roku, co umożliwi kolejnym przedsiębiorcom włączanie się w proces transformacji energetycznej Polski.

REKLAMA

Brokerzy i sprzedawcy fotowoltaiki będą mogli podjąć współpracę z coraz większą liczbą dostawców PV, ale też coraz trudniej będzie im znaleźć partnera, który ma wiedzę i doświadczenie niezbędne do kompleksowej i profesjonalnej obsługi klienta. Klient z kolei przyzwyczajony do wysokiego standardu będzie oczekiwał od przedstawionej oferty więcej – sama sprawna instalacja paneli może nie być wystarczająca.

 – Rozwój rynku doprowadził do sytuacji, w której brak prawdziwie kompleksowej obsługi i wsparcia na każdym etapie wytwarzania energii z instalacji fotowoltaicznych oznacza brak sprzedaży. Nasi partnerzy handlowi często podkreślają, że to dzięki wnoszonej przez nas na rynek kompleksowości są w stanie zaoferować swoim klientom coś wartościowego, co ostatecznie doprowadza do podpisania umowy. Wartością dodaną jest też doświadczenie, które posiada Grupa Energia Polska, której jesteśmy częścią. Przekłada się ono m.in. na znajomość prawa energetycznego i funkcjonowania rynku, co jest dla klientów bardzo ważnym atutem – tłumaczy Mateusz Kania, prezes zarządu Energia Polska Solare, szybko rozwijającej się spółki oferującej montaż instalacji fotowoltaicznych, odkup nadwyżek oraz sprzedaż energii elektrycznej.

Co zrobić, aby na pewno pozyskać klienta?

Klienci powinni mieć możliwość zawarcia umowy z jedną spółką, która zajmie się nie tylko dostarczeniem instalacji fotowoltaicznej, ale zapewni również pełną obsługę na każdym etapie wytwarzania energii słonecznej. Odpowiedni dobór dostawców będzie podstawą docierania do potencjalnych klientów, których – jak wskazują prognozy – będzie coraz więcej.

Powstaje jednak pytanie – jak znaleźć takiego partnera? Odpowiedzią są społeczności takie jak ta zgromadzona wokół gramwzielone.pl. Rzetelni eksperci, doświadczeni przedsiębiorcy i badacze z misją to trzon czytelników, którzy dzięki wzajemnemu wsparciu potrafią tworzyć wyjątkowe partnerstwa biznesowe. Eksperci, którzy pomogli w stworzeniu tego materiału, zapewniają, że i oni z chęcią nawiążą kolejne znaczące współprace.

– Jesteśmy cały czas otwarci na nowych partnerów handlowych, którym dajemy szansę dołożenia do oferowanych klientom produktów i usług także sprzedaż i odkup energii w ramach jednego podmiotu. Wiemy, że rynek fotowoltaiczny ma wiele do zaoferowania i chcemy tworzyć najefektywniejsze relacje biznesowe Wszystkich zainteresowanych współpracą zachęcamy do kontaktu przez naszą stronę internetową www.solare.pl – dodaje Mateusz Kania, prezes zarządu Energia Polska Solare. – Razem stworzymy lepszą przyszłość rynku fotowoltaicznego.

 

artykuł sponsorowany