Sunday Energy celuje w 4 mln zł
![Sunday Energy celuje w 4 mln zł](https://cdn.gramwzielone.pl/wp-content/uploads/post/104340/d-104340-mid_rect-63e12b95521c9-Sunday%20energy%20zarzad11.png)
Sunday Energy S.A., dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki, rozpoczął przyjmowanie zapisów na akcje w ramach pierwszej transzy emisji akcji. Zamiarem spółki jest pozyskanie środków w łącznej wysokości do 4 mln zł, które będą przeznaczone na rozszerzenie oferty handlowej, ekspansję zagraniczną, budowę portfela farm fotowoltaicznych i innowacyjnych usług dla uczestników rynku fotowoltaicznego.
Działalność Sunday Energy skupia się na rynku fotowoltaicznym i bazuje na imporcie oraz sprzedaży klientom hurtowym paneli fotowoltaicznych, falowników czy pomp ciepła. Spółka oferuje asortyment fotowoltaiczny także odbiorcom indywidualnym poprzez sklep e-commerce i rozwija projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych.
W nowym obszarze spółka chce rozwijać innowacyjne usługi dla rynku PV, w tym rozwiązania poprawiające komunikację oraz rozwój narzędzi do zarządzania ofertami i usługami w relacjach B2C i B2B oraz usługi wsparcia dla instytucji finansujących rynek OZE w zakresie demontażu, testowania, serwisu, magazynowania i dalszej sprzedaży paneli i urządzeń PV.
Sunday podkreśla, że niezależnie od rozwoju nowych linii jego główną działalnością pozostaje sprzedaż komponentów instalacji PV, która będzie generować synergię z nowymi kierunkami i obszarem farm fotowoltaicznych.
– Środki pozyskane z emisji akcji będą przeznaczone przede wszystkim na wzrost skali biznesu fotowoltaicznego, tj. sprzedaży paneli PV i inwerterów, ekspansję zagraniczną na Węgrzech, rozwój projektów farm PV oraz nowych innowacyjnych linii biznesowych. Liczymy na zaufanie i zainteresowanie naszą ofertą, której potencjalny sukces i realizacja celów emisyjnych będą owocować wzrostem pozycji rynkowej spółki i jej wartości. Atrakcyjny model biznesowy, współpraca ze światowymi producentami urządzeń m.in. chińskim producentem DAH Solar i japońską firmą Leapton Solar, rosnący rynek wspierany wymaganiami UE i ekspozycja na sektor e-commerce to wybrane czynniki budujące potencjał komercyjny naszej spółki – mówi Michał Sochacki, prezes Sunday Energy S.A.
Emisja obejmuje do 160 tys. akcji spółki o łącznej wartości 4 mln zł. W dniu 4 grudnia rozpoczęła się pierwsza transza dedykowana większym inwestorom. Na stronie spółki oraz na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC S.A. zostały opublikowane informacje dotyczące warunków zapisów na akcje dla wszystkich inwestorów. Odbędą się one w dniach 10-17 grudnia. Celem emisji jest pozyskanie przynajmniej 2,5 mln zł, a maksymalnym 4 mln zł.
Sunday Energy podkreśla, że skokowo zwiększa sprzedaż paneli i urządzeń PV. Spółka w październiku 2020 roku wypracowała 1,35 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 0,62 i 0,55 mln zł odpowiednio we wrześniu
i sierpniu 2020 roku. W całym trzecim kwartale br. firma osiągnęła łącznie 1,69 mln zł przychodów, wobec 1,07 mln zł w drugim kwartale i 0,1 mln zł w okresie styczeń-marzec 2020 roku.
– Generowane wzrosty przychodów to pochodna autorskiego modelu współpracy, który oferujemy naszym klientom – firmom instalatorskim. Działają one pod własnym brandem, zachowując swoją tożsamość i autonomię. Na sprzedaż wpływa także rozpiętość i jakość oferty paneli i urządzeń, pochodzących od uznanych producentów. Nie bez znaczenia są także sprzyjające warunki rynkowe, których w br. nie zaburzyła sytuacja epidemiczna. Według nas fotowoltaika dalej będzie zyskiwać na popularności, zarówno w ujęciu prosumenckim, jak i wśród podmiotów instytucjonalnych i hurtowych – ocenia Michał Sochacki.
Kolejnym krokiem Sunday Energy na rynku kapitałowym ma być debiut na giełdzie NewConnect w 2021 roku.
– Odczytujemy to jako naturalny i kolejny etap rozwoju, który pozwoli nam zwiększyć wiarygodność i rozpoznawalność spółki, jak też stworzy możliwości wyceny rynkowej obecnej wartości i przyszłości Sunday Energy. W najbliższych miesiącach chcemy skupić się na dalszej budowie skali biznesu i realizacji celów emisyjnych, przede wszystkim obejmujących core biznes, czyli sprzedaż paneli i urządzeń PV, jak też nowe innowacyjne obszary – komentuje Michał Sochacki.
Sunday Energy S.A. ostatnio rozpoczęło działalność na Węgrzech. Ekspansja spółki na rynkach zagranicznych ma opierać się na współpracy z partnerami z rynków lokalnych, oferującymi urządzenia PV pod marką Sunday Energy.
Jak tłumaczy spółka, wybór Węgier wynika z relacji handlowych oraz dynamicznego rozwoju segmentu OZE w tym kraju. Spółka chce zrealizować pierwszą sprzedaż na tym rynku na przełomie 2020 i 2021 roku.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.