Fotowoltaika z Eprosument Partner, sposób na pokonanie kryzysu.

Fotowoltaika to temat, który od jakiegoś czasu rozgrzewa nie tylko branżę energetyczną. Fotowoltaika to także sposób na rozszerzenie oferty w biznesie, na rozwój i wejście w bezpieczny segment.
Rozmawiamy z dyrektorem ds. rozwoju sieci partnerskiej Eprosument S.A. Maciejem Schneider.
Tworzy Pan w Eprosument S.A. sieć partnerską, zacznijmy zatem od nazwy. Dlaczego „Partner”, a nie „Franczyzobiorca”?
Maciej Schneider: – Koncepcja partnerstwa bardziej pasuje do filozofii naszej firmy.
Nie mamy nic przeciwko franczyzie, działamy na tym rynku 6 lat, jednak partnerstwo to zdecydowanie inny poziom relacji. Najlepiej odzwierciedla to nasza maksyma „Sam może dotrzesz szybciej, razem osiągniemy więcej”.
Współpraca w sieci Eprosument Partner opiera się na sześciu filarach.
Pierwszy filar to „Jakość”. Chcemy zapewniać klientom usługi na wysokim poziomie, dlatego nasi partnerzy otrzymują kompleksowe wdrożenie sprzedażowe i wykonawcze. Zapewniamy także bieżące szkolenia produktowe i rozwojowe dla partnerów i ich pracowników. Jakość to również urządzenia, które mamy w swojej ofercie. Tylko sprawdzeni i znani producenci.
Drugi filar: „Inwestuj mądrze”. Nie oczekujemy od naszych partnerów dużych nakładów finansowych związanych z punktem sprzedaży czy obsługą typu call center. Sprzedaż w naszej branży odbywa się głównie u klienta. Wolimy, aby partnerzy inwestowali w profesjonalny sprzęt do pracy, a nad leadami będziemy pracować wspólnie.
Trzeci filar: „Tworzymy zespół”. Proces obsługi podzieliliśmy na etapy, których część jest prowadzona przez pracowników Eprosument S.A. Wsparcie w procesach marketingowych, projektowych, wykonawczych i zgłoszeniowych pozwala partnerowi na koncentrację na czynnościach sprzedażowych i wykonawczych.
Czwarty filar to „Nowoczesne narzędzia”. Wspomniany wcześniej proces obsługi wspierają nowoczesne narzędzia pozwalające oszczędzić czas. To aplikacja mobilna z systemem CRM, kalkulator z generatorem ofert i umów, a niebawem dojdą kolejne.
Piąty filar to „Know-how”. Dzielimy się z partnerami naszym wieloletnim doświadczeniem w branży. Przeszliśmy w niej różne zawirowania legislacyjne i koniunkturalne. Nasz zespół zrealizował ponad 1000 instalacji. Firmy rozpoczynające przygodę z OZE dzięki naszej wiedzy unikną wielu problemów.
I w końcu szósty filar „Widzimy więcej”. Uważnie śledzimy zmiany na rynku i staramy się przewidywać te, które dają szanse rozwojowe naszej sieci. Działamy w obszarze technik grzewczych i wentylacyjnych, mamy w ofercie stacje ładowania pojazdów i magazyny energii. Sukcesywnie rozszerzamy naszą ofertę, opierając się na wielu rozmowach z klientami i rozwoju dostępnych technologii.
Jakie zatem należy spełnić wymagania, aby przystąpić do sieci Eprosument Partner? Jakich ludzi szukacie?
– Zapraszamy do współpracy wszystkich, którym są bliskie wyznawane przez naszą firmę wartości: jakość usług i relacji, długoterminowa współpraca, sprzedaż etyczna oraz rozwój.
Nie zamykamy się na żadną branżę. Jeżeli firma partnera działa w usługach technicznych: wykonawczych, montażowych, instalacyjnych i dysponuje zespołem, który jest gotowy na poznanie nowej branży, do tego posiada własny samochód dostawczy – z przyjemnością porozmawiamy o współpracy.
Szukamy instalatorów, ludzi z branży budowlanej, którzy sprawdzili się w swoim fachu, widzą potencjał w rynku OZE i chcieliby skorzystać z możliwości, jakie daje rynek fotowoltaiki, ale nie wiedzą jak zacząć. Chcemy z nimi podzielić się swoim doświadczeniem.
Nie boicie się, że sami sobie tworzycie konkurencję?
– Uważamy, że rynek ma ogromny potencjał, można go porównać do tortu, w którym każdy może dostać kawałek. Klienci, którzy chcą wydawać swoje oszczędności na instalacje mające funkcjonować 25 i więcej lat, zasługują na dobry serwis. Proponując nową jakość dla klientów, chcemy znacząco podnieść standardy jakościowe na krajowym rynku.
Ilu obecnie macie partnerów, a ilu chcielibyście uzyskać do końca tego roku i jakie lokalizacje was interesują?
– Naszym celem jest 30 umów w modelu handlowo-montażowym do końca tego roku i podwojenie tej liczby w przyszłym roku. Jednak chcę podkreślić, że priorytetem jest dla nas jakość naszej sieci partnerskiej, a nie jej liczebność. Naszą siecią obejmiemy teren całego kraju, w tym na pewno pomoże nam lokalizacja naszej firmy we Włocławku w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A1.
Czy oferta współpracy dotyczy wyłącznie fotowoltaiki, czy również pomp ciepła i innych rozwiązań grzewczych, które macie w ofercie?
– Rozpoczynamy od fotowoltaiki i wraz z rozwojem naszych partnerów będziemy włączać do ich oferty kolejne grupy produktowe z zakresu ogrzewania, elektromobilności i magazynowania energii.
Wejście do sieci Eprosument Partner daje możliwość skorzystania z pełnej oferty Eprosument S.A. – warunkiem, który stawiamy, jest posiadanie odpowiedniej wiedzy u naszego partnera, ale o to zadbamy wspólnie.
Jak zainteresowani mogą się z Państwem skontaktować?
– Najszybciej skontaktować się z nami za pośrednictwem strony internetowej www.eprosumentpartner.pl, gdzie są wszystkie informacje dla osób zainteresowanych współpracą oraz namiar na moją osobę. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania, zapraszam do kontaktu.
artykuł sponsorowany