Polsko-szwedzki startup tworzy konkurencję dla aplikacji Tesli
SunRoof, polsko-szwedzki startup rozwijający dotąd technologię solarnych dachów – konkurencyjną wobec solarnych dachówek Tesli – zaczyna kolejny projekt konkurencyjny wobec rozwiązań oferowanych przez firmę Elona Muska. SunRoof przejął szwedzką firmę Redlogger, która dostarcza oprogramowanie do rejestracji i certyfikacji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Po modyfikacji platforma ma optymalizować wykorzystanie i sprzedaż energii.
Przejęty przez Sunroof Redlogger (Renewable Energy Data Logger) to system wraz z aplikacją, który rejestruje ilość wyprodukowanej i zużytej zielonej energii. Jednocześnie raportuje i certyfikuje energię dla Szwedzkiej Agencji Energetycznej, co jest podstawą do uzyskania zapłaty za przekazaną do sieci nadwyżkę.
Dotychczas z Redlogger mogli korzystać tylko szwedzcy posiadacze instalacji solarnych, ale teraz będzie on dostępny w każdym kraju, w którym działa firma Sunroof. W pierwszej kolejności poza Szwecją aplikacja zostanie uruchomiona w Polsce.
Sunroof zapewnia, że aplikacja Redlogger przejdzie metamorfozę i oprócz zbierania danych o ilości prądu produkowanego przez dach solarny zostanie też zaprogramowana do inteligentnego zarządzania energią w domu i zintegrowana z rozwiązaniami z zakresu smart home.
System ma optymalizować wykorzystanie energii elektrycznej, decydując, czy bardziej opłaca się naładować samochód elektryczny, magazynować energię w baterii czy sprzedać nadwyżkę na platformie e-commerce.
Za pomysłem platformy stoją doświadczeni przedsiębiorcy, dziś współzałożyciele SunRoof, którzy mają międzynarodowe doświadczenie w tego typu projektach. Lech Kaniuk, CEO SunRoof, z sukcesami współtworzył takie marki jak Delivery Hero, PizzaPortal czy iTaxi. Marek Zmysłowski to współzałożyciel HotelOnline.co i Jumia Travel – największego w Afryce serwisu do rezerwacji hoteli online. Rafał Plutecki natomiast był szefem Google Campus Warsaw, założycielem i CEO m.in. Internet Technologies – jednej z pierwszych polskich firm internetowych.
Firma kierowana przez Lecha Kaniuka zapewnia, że nowa aplikacja po modernizacji będzie konkurencją dla programu Autobidder, który rozwija Tesla i który ma optymalizować pobór i sprzedaż energii, maksymalizując efekt ekonomiczny z inwestycji np. w magazyny energii.
– Mamy ambicję stać się największym marketplace energetycznym w Europie i w oparciu o infrastrukturę Redlogger rozwijać platformę konkurencyjną do Autobidder Tesli. Dzisiaj SunRoof rośnie w tak błyskawicznym tempie, że inwestycja w nowe technologie, spełniające nasze oczekiwania i potrzeby, zaoszczędza nam czas oraz zasoby, które musielibyśmy przeznaczyć na tworzenie systemu od zera. Przez to przyspieszamy wprowadzenie unikatowych rozwiązań do zarządzania prądem od około 6 miesięcy do roku – szacuje Lech Kaniuk.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.