MEMODO – interaktywny portal B2B – Fotowoltaika pełna pozytywnej energii!

W Polsce firmę Memodo możemy spotkać już od 2019 roku, ale teraz wkracza na rynek z nowym, interaktywnym portalem B2B, który ma podbić serca polskich firm instalacyjnych. Celem Memodo jest zapewnić dostępność komponentów fotowoltaicznych w każdym zakątku Polski, tak jak się udało u naszych sąsiadów w Niemczech. Jaka jest największa wizja firmy? Stać się wiodącym ekspertem w dziedzinie magazynowania energii oraz fotowoltaiki w całej Europie.
Odnawialne źródła energii w roli głównej
Już od wielu lat wiadomo, że planeta Ziemia woła o pomoc. Możemy być pełni nadziei, że na rynku pojawiają się firmy chętne do walki ze zmianami klimatycznymi. Przyszłość powinna należeć do alternatywnych źródeł energii. Ropa, węgiel i inne nieodnawialne surowce są już długo eksploatowanymi zasobami i drogimi towarami, ale niszczą planetę z niewiarygodną prędkością. Jednym z alternatywnych źródeł energii jest energia słoneczna, z której korzysta coraz więcej gospodarstw domowych oraz firm za pomocą instalacji fotowoltaicznych.
Lata temu Memodo postawiło sobie za cel zostać dystrybutorem i dostawcą modułów fotowoltaicznych, falowników, a przede wszystkim akumulatorów energii elektrycznej. Firma z powodzeniem realizuje swoją wizję. Teraz jest o krok dalej: założony został nowy sklep internetowy, którym kieruje dewiza, że fotowoltaika powinna być dostępna dla wszystkich.
Zaczynaliśmy w Niemczech, kontynuujemy w Polsce
Historia spółki Memodo zaczyna 2013 roku w Niemczech, gdzie firma stała się partnerem już ponad 2000 firm instalacyjnych. Z pomysłem rozszerzenia zakresu działalności, najpierw w Czechach, a następnie również w Polsce, przyszli młodzi przedsiębiorcy – Jonáš Kasal i Lukáš Růžička, co spełniło się trzy lata temu.
Rosnące zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi, a także coraz częściej systemami magazynowania energii elektrycznej, zmusiło Memodo do przeniesienia swojej działalności do świata internetu, a dzięki portalowi B2B jeszcze bardziej zbliżyć się do klientów z szeroką ofertą.
Interaktywny portal B2B: Memodo.pl jest stosunkowo nowy, gdyż powstał w lipcu tego roku. Wszystko udało się przygotować w ciągu niecałych dwóch miesięcy.
O tym, że spółka prężnie się rozwija, świadczy m.in. dynamiczny wzrost liczby zatrudnionego personelu w ostatnich miesiącach i latach. Firma opiera się na ludzkim podejściu, a najbardziej ceni sobie ludzi inteligentnych, którzy potrafią współpracować i przychodzą z nowymi pomysłami i ulepszeniami. W czasie, kiedy inne firmy tracą pracowników z powodu kryzysu, Memodo staje się jednym z nielicznych pracodawców, który wręcz przeciwnie wita w swoim zespole nowe twarze.
Wszystko, czego potrzebujesz w jednym miejscu
E-shop powstał w taki sposób, aby firmy instalacyjne mogły znaleźć wszystko, czego potrzebują do pracy – w jednym miejscu, przejrzyście i w przystępnych cenach. Oferta dystrybutora fotowoltaiki nie koncentruje się wyłącznie na modułach fotowoltaicznych. W szerokim portfolio produktów znajdują się również falowniki, akcesoria, systemy montażowe, a największą uwagę firma przywiązuje do akumulatorów, których w tym roku planuje dostarczyć ponad 10 000 jednostek. W dziedzinie magazynowania energii elektrycznej nie znajdzie się w Europie większy i lepszy ekspert z tak bogatą wiedzą specjalistyczną.
W ofercie Memodo jest jeszcze coś ekstra. Na stronie internetowej firmy można znaleźć webinaria oraz artykuły skierowane do firm instalacyjnych. Planują także wyruszyć w trasę na Memodo Roadshow i przedstawić się na polskim rynku w celach jak najszerszej promocji. Jednocześnie będą tu prezentowani najważniejsi producenci wszystkich dystrybuowanych produktów. Na razie Roadshow to tylko plan, ale pewne jest też spotkanie firmy na targach z tematyką OZE w Polsce.
Jakie są plany i wizja firmy na przyszłość?
Memodo dopiero zaczyna swoją przygodę na polskim rynku, więc możemy się jeszcze spodziewać poszerzenia oferty zarówno produktów, jak i materiałów edukacyjnych: seminariów internetowych, artykułów, porad i tym podobnych. Eksperci starają się dzielić swoim doświadczeniem za pomocą filmów i rozbudowanych opisów produktów.
Firma oferuje również ponadstandardowe wsparcie techniczne dla firm instalacyjnych, aby każda inwestycja przebiegła perfekcyjnie. Między innymi, dalszym celem Memodo jest utrzymanie rocznego przychodu firmy na poziomie 100%, tak jak udało się to w ubiegłym roku. Już teraz są na dobrej drodze do tego wspaniałego wyniku, ponieważ w ciągu ostatnich sześciu miesięcy zdołali zadowolić więcej klientów niż w całym 2019 roku.
W przyszłości spółka chciałaby także wybudować centralny magazyn w Polsce, a kolejny w Czechach. Dzięki temu zwiększyłaby się szybkość dostaw oraz komfort obsługi klientów.
Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą firmy Memodo: www.memodo.pl
artykuł sponsorowany