Polska sieć supermarketów ma już 100 instalacji fotowoltaicznych

Grupa Dino Polska właśnie ukończyła montaż setnej instalacji fotowoltaicznej na dachach swoich marketów. Na początku 2021 roku już 400 sklepów pod szyldem Dino w całej Polsce ma być zasilanych energią ze słońca.
Obecnie łączna moc zainstalowanych przez Dino Polska paneli fotowoltaicznych wynosi około 3,5 MW, a w przyszłym roku Dino Polska zainstaluje na dachach 400 marketów panele słoneczne o łącznej mocy 14 MW, dzięki którym będzie produkować w skali roku około 14 GWh energii elektrycznej, redukując tym samym zapotrzebowanie na energię z sieci.
Spółka podkreśla, że te instalacje przyczynią się do redukcji szkodliwych substancji trafiających do atmosfery w Polsce o około 11 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie.
Dino Polska łączy inwestycje w fotowoltaikę z poprawą efektywności energetycznej. W ubiegłym roku sieć ukończyła proces wymiany oświetlenia na salach sprzedaży marketów na oświetlenie LED, które ma zużywać 40 proc. mniej energii elektrycznej, a obecnie prowadzi projekt wymiany opraw na parkingach przy starszych marketach Dino na oprawy LED, które mają zużywać o 75 proc. mniej energii. Parkingi przy nowopowstałych sklepach Dino są już wyposażane w energooszczędne oświetlenie LED.
Dino to sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych obejmująca 1 302 sklepy na terenie całego kraju.
Sieć Grupy Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie.
Na koniec czerwca 2020 roku Grupa Dino zatrudniała 23,6 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.