Grodno potroiło sprzedaż w segmencie fotowoltaiki

Raportując wyniki finansowe za 2019 rok, Grodno SA informuje o wyraźnym wzroście sprzedaży artykułów wykorzystywanych do budowy instalacji fotowoltaicznych.
W ubiegłym roku Grodno SA odnotowało skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 623,6 mln zł, co oznacza wzrost o 27 proc. w porównaniu do wyniku za 2018 rok.
Skonsolidowany wynik w ujęciu EBITDA wyniósł 23 mln zł wobec 16,5 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wzrósł rok do roku o 41 proc. z 8,2 mln zł do 11,5 mln zł.
Jak tłumaczy spółka, na wzrost wyników wpłynęła przede wszystkim ponad trzykrotnie wyższa rok do roku sprzedaż w obszarze fotowoltaiki. Segment PV w 2019 roku odpowiadał za 17,4 proc. skonsolidowanych przychodów, co jest udziałem ponad dwukrotnie wyższym wobec celu 7,5 proc. przewidzianego w strategii firmy na lata 2017-2020.
Grodno SA odnotowuje również wzrost sprzedaży w pozostałych obszarach związanych z odnawialnymi źródłami energii, takimi jak pompy ciepła.
– Jesteśmy jednym z głównych beneficjentów wzrostu rynku PV w Polsce i kluczowym dostawcą w zakresie małych i średnich instalacji fotowoltaicznych. Rozwój tego segmentu wpływa również na istotną poprawę sprzedaży w takich obszarach jak pompy ciepła, klimatyzacja, wentylacja, a także kable i przewody. Oczekujemy, że nasza pozycja w branży OZE będzie coraz mocniejsza – komentuje prezes Grodno SA Andrzej Jurczak.
Grodno informuje, że na wyższe wyniki wpłynęła ponadto konsolidacja danych spółki zależnej Magma, przejętej w grudniu 2018 r., a także udana integracja tego podmiotu w strukturach Grupy.
Spółka podkreśla, że jej sprzedaż pozostawała również pod korzystnym wpływem utrzymującej się w analizowanym okresie koniunktury w branży elektrotechnicznej i budowlano-montażowej.
– Za nami bardzo dobry rok, sprzedażowo i wynikowo najlepszy w naszej historii. Wysoka dynamika jest przede wszystkim rezultatem konsekwentnego rozwoju sieci sprzedaży, udanych przejęć i integracji nowych podmiotów, a także prężnego rozwijania działalności w nowych, perspektywicznych segmentach, takich jak m. in. fotowoltaika – wyjaśnia Andrzej Jurczak.
Obecnie zarząd spółki ma pracować nad nową strategią, w której kluczową rolę ma odegrać rozwój działalności w obszarach związanych z energooszczędnością i zieloną energią.
– W branży energetycznej zachodzą i będą zachodzić istotne zmiany, na które przygotowywaliśmy się od wielu lat, umiejętnie rozwijając ofertę kompleksowych, energooszczędnych rozwiązań dla realizatorów inwestycji budynkowych. Rozwój w tym obszarze będzie jednym z kluczowych elementów strategii Grupy na najbliższe lata. Pragniemy najlepiej jak to możliwe wykorzystać potencjał transformacji energetycznej – dodaje prezes Grodna.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.