Polska sieć supermarketów instaluje fotowoltaikę
Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, instaluje elektrownie fotowoltaiczne na dachach pierwszych obiektów. W planie jest montaż nawet kilkuset systemów PV.
Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Na koniec września 2019 r. sieć Dino obejmowała 1113 marketów.
Wkrótce na dachach pierwszych supermarketów Dino Polska pojawią się instalacje fotowoltaiczne.
Spółka ogłosiła, że w pierwszym etapie zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach 400 marketów w całej Polsce. Po jego zakończeniu, co jest planowane na początek 2021 r., moc zainstalowanych paneli sięgnie około 14 MW.
Dzięki temu w skali roku Dino Polska ma produkować około 14 GWh czystej energii elektrycznej.
Spółka podkreśla, że te instalacje przyczynią się do redukcji szkodliwych substancji trafiających do atmosfery w Polsce o około 11 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie.
– Chcemy postępować zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. To dotyczy nie tylko budowania oferty produktowej marketów Dino w oparciu o wysokiej jakości produkty świeże, ale także podejmowania wyzwań i realizacji projektów związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatu – komentuje Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.