Columbus chce montować co tydzień niemal 200 mikroinstalacji

Columbus chce montować co tydzień niemal 200 mikroinstalacji
Fot. Columbus Energy

Jak wynika z opublikowanej dzisiaj, zaktualizowanej strategii rozwoju Columbus Energy na lata 2019-20, spółka chce w tym czasie zwiększyć udział w krajowym rynku mikroinstalacji, zdominowanym w Polsce niemal całkowicie przez fotowoltaikę, do 1/5. Columbus sygnalizuje też zainteresowanie wejściem na rynek farm fotowoltaicznych.

Columbus Energy informuje, że do końca 2018 roku zrealizował już około 4,2 tys. mikroinstalacji fotowoltaicznych dla gospodarstw domowych i firm. Łączna moc zainstalowanej fotowoltaiki ma przekraczać 20 MWp.

Spółka szacuje swój udział w rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych na 8 proc., a bez uwzględnienia montaży realizowanych z udziałem dotacji, jej udział w rynku segmentu mikroinstlacji komercyjnych ma wynosić ponad 15 proc.

REKLAMA

Rynek fotowoltaiki w Polsce to docelowo miliony potencjalnych instalacji. Dzisiaj jest ich lekko ponad 50 tys. Aby utrzymać pozycję lidera, wciąż intensywnie rozwijamy swoje kompetencje, zespół, narzędzia procesowe i informatyczne. Doskonale wszyscy czujemy, że rok 2019 to dopiero początek wielkiego boomu, jaki w tej branży nadchodzi wielkimi krokami – ocenia zarząd spółki.

Cel wpisany do najnowszej strategii spółki kierowanej przez Dawida Zielińskiego to zwiększenie udziału w rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych do ponad 20 proc. Ma to zapewnić zwiększenie liczby montaży do 10 tys. rocznie.

W zakresie rynku prosumenckiego spółka szykuje projekt „Columbus Air” zakładający budowę systemu rozliczania przesyłu energii między prosumentami i odbiorcami z wykorzystaniem technologii blockchain, infrastruktury związanej z elektromobilnością oraz fotowoltaiki.

REKLAMA

Wśród głównych celów Columbus Energy na lata 2019-2022 jest zwiększenie udziału w rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych wykonywanych dla właścicieli domów, nieruchomości komercyjnych, ale spółka zakłada też wykonawstwo i inwestowanie w naziemne farmy fotowoltaiczne.

W zakresie większych instalacji fotowoltaicznych spółka zapowiada prace nad modelami bazującymi na długookresowych umowach sprzedaży energii (Power Purchase Agreements, PPA), a także nad modelami bazującymi na leasingu (Power Lease Agreements, PLA).

W tym zakresie Columbus Energy informował kilka tygodni temu o podpisaniu umowy współpracy z zarejestrowaną w Wielkiej Brytanii spółką Immersa Limited. Cel to wspólne oferowanie leasingu instalacji fotowoltaicznych dla sektora komercyjnego w ramach modelu PLA.

W ramach współpracy z Columbus Energy brytyjska spółka ma zainwestować na polskim rynku wstępnie 20 mln euro.

Celem zadeklarowanym w opublikowanej dzisiaj strategii zarządu Columbus Energy jest przeniesienie notowań spółki z rynku NewConnect na Giełdę Papierów Wartościowych. W strategii nie wyznaczono jednak planowanego terminu przejścia na GPW.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o