Nowe udogodnienia przy zmianie sprzedawcy energii. Tylko 14 dni na rozpatrzenie reklamacji
{więcej}Wprowadzona wczoraj w życie nowelizacja Prawa energetycznego, czyli tzw. mały trójpak, znacząco poprawi pozycję odbiorców energii w relacjach z zakładami energetycznymi. Nowe ułatwienia dla odbiorców energii wynikają z konieczności wdrożenia przez Polskę unijnych regulacji energetycznych, które dążą do polepszenia sytuacji konsumentów i liberalizacji rynku energii.
Zgodnie z obowiązującymi od wczoraj przepisami zakłady energetyczne będą miały tylko 14 dni na rozpatrzenie reklamacji od swoich klientów. Po upływie tego okresu reklamacje będą automatycznie uwzględnianie. – Nowe prawo energetyczne znacznie pomoże Polakom. Nie dość, że łatwiej będzie wywalczyć odszkodowanie od zakładu energetycznego, to jeszcze znacznie trudniej będzie firmie odciąć zasilanie – komentuje „Dziennik Gazeta Prawna”, dodając, że do tej pory 14-dniowy termin obowiązywał jedynie w przypadku wniosku lub reklamacji odbiorcy dotyczących rozliczeń.
– Gdy skarga została rozpatrzona po tym terminie, niezależnie, czy ją uwzględniono, czy nie, za każdy dzień zwłoki klient mógł się dotąd domagać tylko bonifikaty. Teraz po 14 dniach od razu wygrywa – zauważą „DGP”.
Jak informuje dalej „DGP”, nowe prawo może być korzystne dla odbiorcy energii w sytuacji, gdy np. zakład energetyczny będzie chciał odciąć mu prąd. Wóczas wystarczy, że klient odwoła się od tej decyzji, a zakład energetyczny będzie musiał wówczas poczekać na rozstrzygnięcie sądowe lub arbitraż.
Kolejne zmiany, które zostały wprowadzone do Prawa energetycznego i obowiązują od wczoraj, zakładają, że zakłady energetyczne będą musiały umożliwić swoim klientom przejście do nowego sprzedawcy w terminie 21 dni od daty zawarcia umowy z nowym sprzedawcą. Ponadto, dotychczasowy sprzedawca energii ma teraz maksymalnie 42 dni na dokonanie rozliczenia z odbiorcą, który dokonał zmiany sprzedawcy prądu. Jak zauważa „DGP”, do tej pory sprawy rozliczeń mogły ciągnąć się miesiącami.
gramwzielone.pl