Jak poprawnie zgłaszać umowy PPA do URE?
Urząd Regulacji Energetyki przypomina o obowiązku wytwórców, którzy podpisują umowy sprzedaży energii elektrycznej z OZE. W jego realizacji pomoże przygotowany formularz.
Przepisy nowelizacji ustawy o odnawialnych źródłach energii z 2023 r. wprowadziły obowiązek raportowania umów sprzedaży energii elektrycznej zawartych w formule PPA z odbiorcami innymi niż końcowi. Wytwórcy mają na ich zgłoszenie do Urzędu Regulacji Energetyki (URE) miesiąc od dnia zawarcia umowy.
Jak podaje URE, ww. kontrakty PPA powinny być raportowane na specjalnym formularzu oznaczonym jako URE PPA 02 (dla umów podpisanych z odbiorcami końcowymi obowiązuje oddzielny formularz URE PPA 01).
Zakres raportu i sposób doręczenia
Poza informacją o samym zawarciu umowy zgłoszenie ma zawierać dane dotyczące: stron umowy, ilości i ceny energii elektrycznej stanowiącej jej przedmiot, lokalizacji i rodzaju odnawialnego źródła energii, z którego energia została wytworzona, okresu, na jaki umowa została zawarta.
Nowy formularz obowiązuje od 30 stycznia 2025 r. Regulator podkreśla, że zaraportowane na innym formularzu będzie wymagało korekty.
Formularz należy przesyłać w formacie Excel i PDF na adres: ppa@ure.gov.pl albo z podpisem elektronicznym na skrzynkę podawczą platformy ePUAP: /URE/SkrytkaESP bądź na adres do e-doręczeń: AE:PL-25259-52521-UECUJ-18. W temacie korespondencji trzeba zaznaczyć, że dotyczy ona formularza URE PPA 02 oraz wskazać komórkę organizacyjną URE, do której korespondencja jest kierowana, tj. Departament Monitorowania Rynku (DMR).
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.