Podstawą działalności Action S.A. jest szeroko pojęta dystrybucja. Początkowo była to dystrybucja sprzętu IT, później do oferty dołączyły produkty z segmentów RTV, AGD i GSM. Przez wiele lat spółka dynamicznie rosła, stając się jednym z największych graczy w swojej branży. W 2006 r., by pozyskać finansowanie na dalszy rozwój, zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a jej debiut „Gazeta Giełdy Parkiet” uznała za najlepszy w tamtym roku.
Dziś Action to o wiele więcej, niż dystrybutor IT. Podążając za światowymi trendami na rynku dystrybucji, spółka zmienia strategię i ewoluuje w potężną grupę handlową, której biznes opiera się na trzech filarach: produktach konsumenckich, dystrybucji z wartością dodaną oraz silnych markach własnych. W segmencie konsumenckim Action skupia się na dostarczeniu do wszystkich swoich kanałów sprzedaży produktów konsumenckich w najlepszych cenach. Segment dystrybucji z wartością dodaną dotyczy współpracy z resellerami i integratorami. Realizowany jest przez strukturę Action Business Center, w ramach której prowadzone są liczne warsztaty i szkolenia. Trzeci filar to sprzedaż produktów sygnowanych markami własnymi Action: Activejet, Actis oraz Actina, które mają bardzo mocną pozycję na rynku polskim w swoich segmentach.
Misja – Zapewniamy dostęp do takich produktów i usług, które pomagają nam i naszym partnerom rozwijać biznes.
Wizja – Stać się wspólnie z partnerami ważnym ogniwem handlu na świecie.