Na zielono w Paryżu
Paris Motor Show 2010 doskonale pokazuje kierunki, w których podąża przemysł samochodowy. Jednymi z ważniejszych tematów salonu jest rozwój miejskich niskoemisyjnych pojazdów oraz ekspansja motoryzacji w Chinach. {więcej}
Paris Motor Show 2010 doskonale pokazuje kierunki, w których podąża przemysł samochodowy. Jednymi z ważniejszych tematów salonu jest rozwój miejskich niskoemisyjnych pojazdów oraz ekspansja motoryzacji w Chinach. {więcej}
Koncern z Wolfsburga pracuje nad konceptem superoszczędnego auta. Kiedy będziemy mogli przejechać Volkswagenem 100 km za około 5 złotych? {więcej}
Czy podróż samochodem może kosztować 4 grosze za kilometr? Czy nadszedł czas, by pożegnać się ze stacją benzynową? „Zielone” samochody będzie można zobaczyć i przetestować podczas {więcej}II Kongresu Energii Odnawialnej Green Power 6 i 7 października w Warszawie.
A123 otworzył, przy dużej pomocy finansowej rządu USA, największą w Ameryce fabrykę akumulatorów litowo-jonowych. Firma chce w niej produkować co roku baterie samochodowe o łącznej mocy 600 MWh. {więcej}
Daimler zapowiada, że na październikowym 2010 Paris Auto Show zaprezentuje całkowicie elektryczną A Klasę – owoc współpracy niemieckiego koncernu z amerykańska Teslą. {więcej}
Honda pracuje nad najtańszym samochodem hybrydowym na rynku. Honda Jazz Hybrid zostanie pokazana na październikowym Paris Motor Show, a do sprzedaży ma trafić już w przyszłym roku. {więcej}
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji we Wrocławiu przymierza się do zakupu autobusów napędzanych zarówno przez silnik spalinowy jak i elektryczny. Na ulice miasta trafiła właśnie kolejna, testowana hybryda. {więcej}
Ilość aut w Chinach rośnie w błyskawicznym tempie. Oznacza to, oprócz wygody dla ich użytkowników, także problemy w postaci coraz większego zanieczyszczenia i korków. W jaki sposób Chińczycy chcą sobie poradzić z ubocznymi efektami motoryzacyjnej rewolucji? {więcej}
Czy Duńczycy zaczną masowo przesiadać się za kierownice samochodów elektrycznych? Rząd w Kopenhadze chce zrobić wszystko, aby tak się stało. {więcej}
Kilku czołowych producentów samochodów z Kraju Kwitnącej Wiśni zapowiedziało niemal jednocześnie zintensyfikowanie prac nad samochodami elektrycznymi. {więcej}
General Motors podał cenę, jaką będzie trzeba zapłacić za Chevroleta Volt, który trafi do sprzedaży już na początku przyszłego roku.{więcej}
Głównym problemem w rozwoju samochodów elektrycznych jest koszt i potencjał baterii. Cena i zasięg EV może jednak w ciągu kilku najbliższych lat zmienić się in plus. I to bardzo. Przekonuje o tym administracja Baracka Obamy. {więcej}
Po ulicach kilku polskich miast będą jeździć samochody elektryczne. Celem projektu jest zapoczątkowanie rynku EV w naszym kraju – m.in. poprzez budowę elektrycznego pojazdu polskiej produkcji. {więcej}
O pozostającym w cieniu Tesli Fiskerze słychać na razie niewiele. Niemniej jednak, jego szef jest przekonany, że za 5 lat sprzedaż Fiskerów przerośnie popyt na modele BMW. {więcej}
Debiut Tesli na giełdzie, zapowiadany za Oceanem jako referendum nad przyszłością elektrycznej motoryzacji, przerósł oczekiwania największych optymistów. {więcej}